Jump to content

Anbefaling, beagle oppdretter?


mortwe

Recommended Posts

Om mulig; se etter en valp der begge foreldrene og generasjonene bakover er premiert på jaktprøver, da får man det sikreste kortet på hånda. Om man skaffer valp etter foreldre der det ikke har vært jakt i årtier så kan man for eksempel risikere å få det gamle fæle ule-losmålet til beaglen, som oppegående oppdrettere som feks Silver Creek bevisst har avlet bort.

Link to comment
Share on other sites

Er dessverre en del av di enda. Håpe di får avla bort denna ulinga forferdelig å høre på. Har en sånn her jeg jakter den uler til vært andre minutt når den jager ikke veldig artig å sitte på post å høre sånt. Men for di som absolutt skal ha beagle så er dette noe dere må være forberedt på kan dukke opp :trist::trist:

Link to comment
Share on other sites

Takker. God kjent med de generelle rådene, men var ute etter spesifikke oppdretter-tips. Elgberget hadde jeg faktisk ikke sett på, men det virker jo som en spennede kennel. Ikke umulig at det kan bli en valp derifra :smile:

 

De kan jeg anbefale på det varmeste. Hyggelige og kunnskapsrike, og nøkterne. Og veldig flinke til å hjelpe til også ETTER at handelen er i boks.

Link to comment
Share on other sites

Når man kikker på hjemmesidene til ulike oppdrettere så blir man tidvis overrrasket over hvor amatørmessig sidene er. Og kanskje like ille, at de ikke er oppdatert på enten månedsvis eller enda verre - årsvis. Nå vil noen kanskje si at det er ikke det som betyr noe, men i dag er gjerne en virksomhets interenettsider (enten det dreier seg om en bedriftm en forening eller en kennel) ansiktet utad og da virker det rett og slett slurvete at man ikke klarer å holde noen OK sider i gang.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...