Jump to content

Vil ein m24 cylinder i 44 spesial passe i ein smith 629?


villmannen

Recommended Posts

Mulig den er noe kortere, og du må sette tilbake pipa litt?

 

Uansett bør cylinderen og løpet stemme overens, og det kan godt hende det trengs småltilpasninger selvom sylindrene i utgangspunktet skal være like lange.

 

Edit:

 

Etter litt googling ser det ut som om M29's sylinder fyller mer av ramma enn cylinderen på M24. Altså må du nok ha ny pipe også, det kan bli ganske omfattende om du må sette pipa mange omdreinginger tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Jodå, men eg vil bygga han om til 44 spl.

 

Altså omtrent som å bygge om en 22 Lr revolver for å skyte 22 Zimmer, 22 Short eller 22 Eikenøtter. Du trenger ikke 4 forskjellige tønner, 1 tønne holder.

 

Skyt med det du har. Hvorfor bygge om når 44 Magen funker så greit som den gjør med 44 spec. likevel.

 

T :)

Link to comment
Share on other sites

Kunne eg sikkert gjort, men eg vill ha begge. Ein single action 460 og ein 44 spl til revolver felt

Beklager, men her mista du meg. Kanskje jeg er litt treg, men hva har en kal 460 å gjøre i denne sammenheng. 460 er jo en kaliber 45 og vi snakker om kaliber 44.

T :)

Edit: Skjønte det til slutt.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Fikk ikke helt tidligere opplysning om sylinderlengde til å stemme. Målte derfor på min mod 24 og min 29, begge uten forsenkede kraver. Mod 24 målte 40,05 mm og mod 29 målte 43,26 mm. Selvfølgelig kan rustfri variantene ha lik sylinderlengde, men jeg tviler. I hvertfall har min 629 43,25 mm lengde. Ut fra dette tror jeg forrige oppgitte mål var litt raske?

Uansett er jeg svært sikker på at en slik ombygging, enklest? vil gjøres med en mod 657 sylinder, kamret om/opp til .44 spec, men pris for dette, vil vel fort ligge på det en kan få en brukt mag for.

Link to comment
Share on other sites

Fikk ikke helt tidligere opplysning om sylinderlengde til å stemme. Målte derfor på min mod 24 og min 29, begge uten forsenkede kraver. Mod 24 målte 40,05 mm og mod 29 målte 43,26 mm. Selvfølgelig kan rustfri variantene ha lik sylinderlengde, men jeg tviler. I hvertfall har min 629 43,25 mm lengde. Ut fra dette tror jeg forrige oppgitte mål var litt raske?

Uansett er jeg svært sikker på at en slik ombygging, enklest? vil gjøres med en mod 657 sylinder, kamret om/opp til .44 spec, men pris for dette, vil vel fort ligge på det en kan få en brukt mag for.

 

 

Nei. mine mål er eksakt 40,00 mm på begge mine våpen.Begge tønnene ser likedann ut.Har ikke bytta om tønnene for å se om de passer om hverandre.Mine våpen er i stainless/rustfri utførelse.

Noen andre med 629 eller 624 som kan oppgi mål på tønna?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...