Jump to content

Glock forhandler i Oslo området ?


Gamle Erik

Recommended Posts

Hvem er det som forhandler Glock i Oslo området om dagen ? XXL har vel bare G17, G34 og G35 tror jeg . Har plutselig fått så veldig lyst på en Glock 36 ... Svært høl i en liten pistol :lol: Burde vel kanskje moderere meg til en Glock 26 men ... Noen her som sitter med erfaringer på disse pistolene ? Havesyken kan slå en helt ut noen ganger :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

:) Jeg kjøpte min Glock 26 på XXL Alnabru.. For ca ett år siden.

Kan godt forstå havesyke mot G-36, men det ER endel prisforskjell på

amunisjonen til 9mm mot .45.... Og hvis du lader... Har du sett folk

bruke mer tid på å lete etter .45 hylser enn på å skyte? (Det har jeg..)

Jeg ELSKER den versle Glocken, har skiftet ut noen deler på den og tilpasset

den litt... En herlig pistol som går fint som spesialpistol.

 

(Forøvrig var den G-26 jeg kjøpte 'gammel' og jeg visste ikke bedre! Føler meg litt lurt

av XXL, men har nå 'oppgradert' pistolen med ny orginalkoffert, og nye deler, så nå er den

tilsvarende en NY G-26. Kostet noen bortkastede kroner men..)

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke hjelpe deg meg hvor du finner en G36, men jeg kan gratulere deg med valget. Jeg har båret en slik en på meg i over to år, liten og behagelig og den føles ikke som om man holder en potet slik G29 og 30 føles.

 

Jeg har vel skutt noen få tusen skudd med min. Ikke en eneste jam eller misfire så langt. Pistolen er utrolig rekylsvak med 230 grains ball evt 200 grains Gold Dot. Presisjonen er en god del bedre enn man kan forvente seg fra en så liten pistol. Jeg skyter som regel på halvsilhuetter på mellom 7 og 25 meter og den klarer hodet på en halvsilhuett på 25 meter hele dagen. Noe mer enn det forventer jeg ikke av en sub-compact med relativt små faste sikter.

 

Magasinforlenger er en ide for disse skyterene. De gir bare ett skudd ekstra, men til gjengjeld får du plassert lillefingeren på skjeftet. Nedsiden med +1 forlengeren er at du ikke kan bruke en Glock "butt plug" :wink: med de forlengede magasinene.

Link to comment
Share on other sites

:P Se der Thor, du skulle valgt G-26...

Nedsiden med +1 forlengeren er at du ikke kan bruke en Glock "butt plug" med de forlengede magasinene.

Det går fint på min G-26 nemlig! (Har to forskjellige grepsforlengere og to forskjellige tetteplugger.. De går om hverandre problemfritt..)

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for tipsene så langt folkens . Skal sjekke ut med XXL igjen. Har Safety & Security Services butikk i Oslo eller er det en ren grossist ? Vet jeg burde være fornuftig å kjøpe G26 med hensyn til ammokostnadene , men jeg har ingen .45 og G36'n ser så fin ut på bildene med det store hølet i front :mrgreen: Vi får se når jeg får summa meg litt. Har en god tone med de på våpenkontoret på Lillestrøm så jeg regner med at søknaden går igjennom som vanlig . Jeg kan vel bruke G36 som spesialpistol , den også ?

Link to comment
Share on other sites

Snakket nettopp med S&S S og de hadde ikke G36 inne. De kunne bestille den men da kunne det bli litt ventetid da de ikke bestilte våpen enkeltvis. G26 hadde de inne til kr 5580,- . Hmm skal ta en tur innom å se på G26'n tenker jeg . Men har mest lyst på G36'n , spørs om jeg ikke bare må vente på'n litt.

 

Er den ikke fin , g36.jpg:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

gå for 45, 9mm er glock er boring, dessuten spretter den hissig i handa og er utrolig nok vanskligere å skyte bra med en .45`n... (hatemails besvares ikke hehe)

 

Neida, har ingenting imot 9mm, men ikke så kult i glock 17 iallefall... kjøp da for all den en g34 for det.

 

ulempen er at .45 ammo koster dobbelt så mye.

Link to comment
Share on other sites

:P Se der Thor, du skulle valgt G-26...
Nedsiden med +1 forlengeren er at du ikke kan bruke en Glock "butt plug" med de forlengede magasinene.

Det går fint på min G-26 nemlig! (Har to forskjellige grepsforlengere og to forskjellige tetteplugger.. De går om hverandre problemfritt..)

Kanskje bedre det enn å finne en alternativ plassering for "butt-pluggen"? :lol:

Link to comment
Share on other sites

:P To FLOTTE argumenter FOR G-26! Rimeligere ammo og en buttplugg i våpenet istedet for .... alternativet?
Joda, men samtidig ser jeg godt at det kan friste med en .45. Spesielt hvis man har barn i rett alder, som kan stå bak og til høyre med en sommerfuglhov og fange hylser...
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...