Jump to content

Spm om dokumentasjon på aktivitet


jednus

Recommended Posts

Hadde tenkt å søke om ny pistol nå (9mm) og vet ikke helt hvordan dette med dokumentasjons-anskaffelse funker.

 

Hvordan pleier dere å få dokumentasjon på stevnedeltagelse o.l.? Er det noe man må hente hos klubben, sender de signerte resultatlister hjem til dere i posten ved behov? Legger de det ved skjemaet "uttalelse fra pistoklubb" når man søker?

Fant ikke noe info om dette på klubbens hjemmeside..

 

Har forøvrig deltatt på to stevner, vet ikke om det holder for våpen nr 2? Fikk første våpen i april (.22 Ruger MKIII)

Link to comment
Share on other sites

For inntil 4 håndvåpen, trenger du kun å møte opp 4 ganger i året på klubbens bane.

 

En aktivitetsbekreftelse (dokumenterer at du har møtt opp minst 4 ganger siste år, og medlemskapets lengde), + kopi av startkort og medlemskort er alt du trenger (denne gir klubben deg).

 

Legger du ved kopi av resultatliste for de to stevnene du har deltatt i siste år, er det bare bra (husk å marker ditt navn med merketusj så det blir lett å finne).

 

Listene finner du her: http://fagkomite-pistol.no/Distrikter/distrikter11.htm bare å gå inn på ditt distrikt.

 

Verre er det ikke.

Link to comment
Share on other sites

Domino, dette kommer an på hvilket kontor man hører inn under.

 

Men ingen kan kreve mer enn det jeg listet opp.

 

P.s. Har man såpass med aktivitet at haugen med lister blir stor nok, trenger man normalt ikke aktivitetsbekreftelse fra klubb (før man beveger seg innpå reservevåpen etc.). Men resten skal alltid være med (lov / forskrift / rundskriv setter klare krav til hva som skal dokumenteres).

Link to comment
Share on other sites

Lurer på en ting til, på våpensøknaden står det "Andre opplysninger (Søkes det om våpen til øvelses- konkurranseskyting oppgis hvilket program samt innenfor hvilket godkjent skytterforbund ...osv"

 

Hva skal jeg skrive her? Skrev "VM Fin" når jeg søkte om .22 lr, denne gangen søker jeg om 9mm.

Link to comment
Share on other sites

Du kan nok støte på problemer om du har en 9mm og så ønsker en .45, ja. Da kan det nok være mer fornuftig å søke på 9mm som Grov, men ulempen er at 9mm også dekker Militærfelt når du siden skal søke om .45. Skal du ha begge, er det enklere å søke om .45 først og 9mm etterpå.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...