Jump to content

Skal kjøpe meg ny salong


Geir-J

Recommended Posts

Skal kjøpe meg ny salong. Har savnet en salong i skapet etter at jeg solgte min brno 452 lux i fjor. Så nå er jeg litt usikker hva jeg skal kjøpe. Men skal ha boltrifle. Har sett litt på CZ 455 varmit og Sako quad. Men lurer litt på og kjøpe et løpssett i 17.hmr. Så til de store spørsmålene, siden jeg stort sett bare har erfaring med hagler:

 

1. Er det noen som vet om man får 455 varmit i syntetisk utgave?

2. Er det vits med et ekstra løp i 17?

3. Noen forslag om evt andre cz utgaver?

4. Vis jeg kjøper med ekstra løp, tar det løpet en plass ut av 6, eller går det som våpen del?

 

Har en Conquest 3-9x40 som får duge som kikkert, og to fot har jeg. Vurdere vel egentlig og kjøpe meg demper også.

Den skal brukes til kråke skyting og morro skyting. Har 223 til toppjakt og diverse.

Link to comment
Share on other sites

>1. Er det noen som vet om man får 455 varmit i syntetisk utgave?

Ikke ifølge CZs websider.

 

>2. Er det vits med et ekstra løp i 17?

Der må du nesten vurdere ditt eget behov. Jeg ville tatt det med pga. økt rekkevidde.

 

>3. Noen forslag om evt andre cz utgaver?

CZ-455 Varmint Thumbhole ?

CZ 452-2E ZKM Silhouette

CZ 452-2E ZKM Style

Utvalget finner du her: http://www.czub.cz/en/catalog/80-rimfire-rifles-cz/

 

>4. Vis jeg kjøper med ekstra løp, tar det løpet en plass ut av 6, eller går det som våpen del?

Det går som våpendel.

Link to comment
Share on other sites

Har lest utroolig mye om treffpunktforandring på kaldskudd i cz....

Hvorfor anbefaler alle cz da? :shock:

 

jeg hadde ALDRI kjøpt noe sånt.

 

har cz i 22wmr(22mag).har ikke treffpunkt forandring i børsa mi. så kansje ikke alle har det problemet som det snakkes om??

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sako quad i 22lr og 22wmr og bruker begge løpene. 22 lr til trening og 22wmr til jakt.

Jeg har qrw montasjer og to kikkerter, skifter løp og kikkert på et par minutter og slipper innskyting.

Om sako er verdt det den koster ekstra i forhold til cz må vel lommeboka avgjøre

Link to comment
Share on other sites

Har aldri hørt om førsteskuddsproblemet på andre modeller enn 452 Varmint.

Så for å svare på PederK sitt spørsmål om hvorfor alle anbefaler CZ: Fordi den er en av de desidert beste salongriflene som er å få tak i. Fordi den har fineser og ytelser som man minst må doble prisen for å finne konkurrenter til. Og fordi den er noe av det mest presise som er der ute.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Vil legge til at CZ er veldig slitesterke også, har skutt ca 15 000 skudd med min 452 varmint siden den var ny i 2007, og jeg er ofte litt hardhendt med omladingen, men den er fortsatt like presis og tight som når den var ny. eneste synbare slitasjen er kosmetisk og at stålet i mekanismen er litt blankere på gliteflatene :mrgreen: Jeg har forøvrig gjort en annen vri en tradisjonelt, istedenfor er mini-sniper, så har jeg aimpoint. tofot og et vertikalgrep på den av alle ting :lol: Kjempefin kortholds-carabine i tett granskog :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...