Jump to content

.22lr-kit til AR15, noen som funker?


tunderbrd

Recommended Posts

Kunne tenkt meg et .22lr kit til min AR15 slik at jeg både kan trene superbillig,

men også trene på innendørsbanen vår som kuner godkjent for .22lr.

Har prøvd slike sett til både Glock og CZ pistoler, men det fungerer ikke tilfredsstillende synes jeg.

 

Finnes der slike sett til en AR15 som fungerer og som er verd å bruke pengene på?

Alle slags erfaringer ønskes herved velkommen!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Om du kjøper CMMG eller Ciener spiller i utgangspunktet ikke noen stor rolle da disse er bygget på samme lesten. For min del har CMMG funket best, og tygger cci std javnt og trutt.

 

 

Hold deg unna OlympicArms/M261 kitet, dette kan være en ufattelig stor kilde til frustrasjon..

 

Skal du ha kit til Glock, så er det Uhl som funker best i det lange løp. Desverre så koster det like mye som en ny pistol.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Fant dette settet hos Midway.no

Kommer på ca 1800,- hjem i postkassen, synes ikke det var så ille.

Har maila dem for å se om de kan levere utgaven med 26 skudds magasin istedenfor det med 10.

Ellers blir det å finne disse magasinene løst andre steder...

Blir nok til at jeg bestiller dette nå snart!

Link to comment
Share on other sites

Fant dette settet hos Midway.no

Kommer på ca 1800,- hjem i postkassen, synes ikke det var så ille.

Har maila dem for å se om de kan levere utgaven med 26 skudds magasin istedenfor det med 10.

Ellers blir det å finne disse magasinene løst andre steder...

Blir nok til at jeg bestiller dette nå snart!

 

Mangler det en link eller noe i innlegget ?

 

Hvis du skal ha CMMG settet (det kan jeg varmt anbefale) hadde jeg tatt en tlf til Capsicum, sist jeg så CMMG settet der kostet det rett under 2K med ett 26 skudds magasin... :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Etter hva jeg har hørt, er Ciener out of buisiness etter at han ble hentet av noen ATF agenter i fjor høst.

 

Har ikke ettergått infoen, men den kom fra en normalt pålitlig kilde.

 

Skulle jeg ønsket meg noe når det gjelder innleggsettene, hadde det vært at noen tok inn de oppgraderte CMMG settene og ikke bare den parkeriserte billig utgaven.

Link to comment
Share on other sites

Nja, hvis jeg er inkludert i de tre siste, så er det en annen. Handlet mitt sett for 3 år siden.

 

Nytt sett, sier fabrikken, trenger mellom 500 og 1000 skudd på å gå seg inn. Hvis du titter på diverse US fora, finner du at relativt mange polerer ved parkeriseringen før de begynner å funksjonerer skikkelig.

 

Jeg tok parkeriseringen på mitt med 600 papir, relativt kjapt etter innkjøp. Pass på at det har godt med olje og regn med å pusse på mellom 800 og 1000 skudd med bolten, dette inkluderer magasinene som tåler mellom 100 og 200 skudd. Vedlikeholdsbehovet er basert på egne erfaringer og forkobret HV ammo. :D

 

Ha en god tur.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg puttet mitt CMMG sett rett i børsa, og har ikke hatt noen problem whatsoever. Det er absolutt billigste utgave. Men det er kanskje bare flaks? Jeg pusser hvert 500 skudd, om det trengs eller ikke :lol: Det eneste er at den ikke er så glad i de billigste svake patronene, men det er vel ikke annet å forvente. Jeg pleier å mate den CCI Standard, det spiser den med største velbehag. Ellers er alltid CCI Minimag en schläger.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 4 weeks later...

Har også cmmg kitet, det rustfrie og det har funket med all ammo jeg har gitt det, inkl topshot.

Men burde man av med gassblokka kanskje i ny og ne for å fjerne evt bly i porten?

Og regner med løpet må børstes skikkelig før man skyter full power igjen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...