Jump to content

Skyteprøve i Oktober??


Kiwi

Recommended Posts

Får ei ny rifle en av de nærmeste dagene som jeg ønsker å benytte til jakt på hjort og rådyr.

 

Finnes det muligheter for å avlegge prøven i Oslo-området nå i oktober??

 

Siden straffereaksjonen er såpass streng for å jakte uten skyteprøve så tar jeg ikke sjansen på det..

Link to comment
Share on other sites

Du bør ikke la mulighetene for straff være avgjørende for om du følger lover og regler eller ikke. Du representerer alle jegere i Norge når du er ute med våpen. Eventuelle overtramp griser til alle andre. På samme måte som lovlydihet og respekt for lovverket adler deg og alle andre som eier våpen. Sørg for at du har ditt på det rene og hjelp dine venner med å gjøre det samme så kan ingen si vi ikke er ansvarlige.

Link to comment
Share on other sites

Nå var ikke dette ment som en tråd for eller i mot skyteprøven, eller hvorvidt man skal følge regler eller ikke..

Om man blir så mye mer ansvarlig jeger av skytePrøven har jeg vel stilt spørsmål ved i annen tråd.

At man bør følge lover og regler uavhengig av straff er jeg helt enig i - men at skyteprøven har samsvar med ansvarlig jaktutøvelse er jeg faktisk uenig i. Det er andre faktorer som er viktig der. Skyteprøven er i realiteten bare en funksjonstest av skytter og og våpen. Blir som EUkontrollen på bilen. Man får den godkjent årlig, men i mellomtiden kan bremsene svikte. Kjører man da hjelper det lite med fint stempel om EUgodkjenning....

 

Men, dette er diskutert i tråden om skyteprøven - nå ønsker jeg å vite om man i reglsamfunnet Norge har mulighet til å foreta en skyteprøve i oktober?? Siden den blir vektlagt så tungt;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...