Jump to content

Springfield P9LSP


LøkkiLuke

Recommended Posts

Springfield P9LSP 9mm

 

Lurer på denne typen til praktisk pistolskyting,- noen som vet om den er passende? Production elr standard?

 

Lurer også på ang deler til den da jeg tror den ble produsert melleom 1989 og 93,

er jo en fordel å få tak i ekstra magasiner... Kan man skifte sikter på den?

 

Ellers noen som kan opplyse meg litt om denne hvis noen kjenner til den?

 

På forhånd takk! :D

Link to comment
Share on other sites

Den er det lenge siden jeg har sett, må vel ha vært på den tiden jeg var aktiv på praktisk :shock:

Nuvel, den går ikke i standard siden den har portet løp og sleide. Har ikke satt meg inn i reglene for Production.

Ad deler, så var P9-pistolene bygget hos Springfield av komponenter importert fra Tanfoglio, det meste skal gå om hverandre der. Mulig Cz-magasiner også passer.

Mitt subjektive inntrykk fra den gang var at P9-ene var bedre sammensatt enn Tanfoglio. Konstruksjonen er velkjent og gjennomprøvd, en ren Cz-75 klone.

Link to comment
Share on other sites

Takk for linken! Tror så langt at LSP står for Long Slide Ported?

 

Takk for innspill, folkens! Lurer på om sikter er utskiftbare eller dønn faste, jeg vet at baksikte har høydejustering, men skulle gjerne hatt på et heljusterbart nytt sikte.....

 

Står i prosess av å kjøpe en pga godt rykte om nøyaktighet.....

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke NFPS få til en bytteordning med POD, levere inn Modified og få utlevert Classic.

 

Nøkternt vurdert må det vel være bedre for POD å godta Classic (det finner jo masse 1911 alerede i landet) enn disse skummle double stack våpnene med comp og rødpunkt.

 

Men jeg har en viss forståelse for at en har hovedfokus mot å forby halvautomat våpen. NFPS må ha fokus på den politiske delen, forklare hva IPSC er og at det er en idrett. Heler peke på at vil en gjøre noe med antall våpen så kan en håndheve reglene som er, men da må jo politiet gjøre en jobb å det koster ressurser = penger. Da får jo regjeriongen problemer med kronasje til gode formål = det er lettere å forby enn å tvinge politiet til å håndheve gjeldende regelverk.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...