Jump to content

Elgkule til 30-06


Stuttfeiten

Recommended Posts

Har vært så heldig å få blitt med på elgjakt til høsten. Da dukker jo det obligatoriske spørsmålet opp.

Hvilken kule skal en lade opp.

Har ei pakke med Lapua mega 185gr, Har lada disse til 820m/s, da gir de meget god presisjon i børsja mi.

Er det mye mer å hente på og gå opp til 200gr?

Barns tipel x har jo også fått mye skryt, men bør en gå for 165gr, 168gr eller 180gr.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Jeg bruker 12grams Mega og er veldig fornøyd med den. Har brukt den både på hjort og elg. Så jeg kommer til og bruke den videre, ser ingen grunn til og bytte. Har og skutt rådyr med den og det går utmerket det og. :D:D

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker 12grams Mega og er veldig fornøyd med den. Har brukt den både på hjort og elg. Så jeg kommer til og bruke den videre, ser ingen grunn til og bytte. Har og skutt rådyr med den og det går utmerket det og. :D:D

 

Utmerket, Da er det ikke noe mer å spekulere på. Billig og bra gir jo også mulihet til riklig testing på skytebanen før jakta med samme kule som en skal bruke på jakt :)

Link to comment
Share on other sites

Kulevekten har ikke så mye å si når det gjelder 30-06, men hold deg innen for lovens rammer. 9,1 i kulevekt 2700 joule og over 10 grams kulevekt 2200 joule.

 

 

 

EDIT: personlig bruker jeg 6.5, elgen detter der også, går kanskje noen få meter lenger.

Link to comment
Share on other sites

jeg har ikke 30-06 å lader derfor ikke 240gr woodleigh. var bare et forslag hehe. jeg så på en side at de hadde kjempe gode resultater med denna kula på zebra, og tenkte at zebra å elg kan ikke være så ulike å derfor kunne denne kula være ypperlig til elg, kansje ikke på 150+ men på rundt 100 er den sikkert super :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...