Jump to content

Lyddempere, rifle: Hvilken demper best?


omega

Recommended Posts

Nå skal jeg virkelig ta vare på det jeg har igjen av hørselen min. Derfor tilspørger jeg eder:

 

Hvilken demper (merke og modell) er den som gir aller best lyddemping i hhv. 223 Rem og .308 Win?

 

Jeg tenker altså bare lyddemping; se bort fra vekt, størrelse, pris, modularitet osv. A-tec, Hausken, BR Reflex, Ase-Utra? Andre?

Link to comment
Share on other sites

dersom ikke pris, størrelse og slikt spiller inn vil jeg nok kunne være enig med forige taler.

 

Men om enn ser bort fra denne whisperen, så både ut fra det jeg selv har hørt/prøvd og det jeg hører fra et par tre andre som og har forsøkt "det meste" av dempere, så er sonic demperen fra jaktdepotet helt klart en vinner i mine øyne, og med en liten neve ekstra moduler er den helt konge.

 

går selv og venter på at de skal komme med en som takler opp til .458

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville kjøpt en Hausken med langt bakkammer i kal 22. Eller en standard hausken med front stykke i samme dim som kaliberet du velger.

Mange kompiser bruker feks en standard demper fra A-tec ment for kal 6.5. Og sjøl har dem kal 222 lignende kaliber. Alle oppfatter min tilpassede hausken demper som mer effektiv. Bruker 22 PPC og 40cm løp. Og denne kombinasjoene smeller værst av "alle" uten demper.

Har fått kjent på en whisper demper. Og selv om jeg er meget glad i å bruke demper på rifla mi. Ble det bare helt feil å montere en Whisper demper. Den er diger!

Link to comment
Share on other sites

He he, hvis det er reduksjon av dB som er tingen... så er Hausken wisper veien å gå, ingen over, ingen ved siden.

 

Jeg skjøt kammersmellen 2011 med tikka T3-.3oowm med hausken wisper WD456, veier 1100gr, men rifla hadde mindre rekyl enn ar15 med demper og mindre lyd også.

 

Tar jeg ikke feil så er bildet tatt av Jaktlykke:

 

kammersmellen2011095kop.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...