Jump to content

Begrensninger på jakt i Forsvarets skytefelt Mauken?


Børt-Erik

Recommended Posts

  • 2 months later...

Du må sjekke om det er skyting, vakta på Skjold kan sjekke det for deg, de har nr til den som skal ringes. Jeg tror også du skal si ifra i vakta hvor du har tenkt å gå. Da jeg var i vakta der var den en gjeng som skulle jakte en helg innenfor sibobyen. Skal ikke skryte på meg å ha gått mye der oppe, men jeg så det noe rype, mye reinsdyr og en og annen hare. Vi så også litt skogsfugl mener jeg å huske, dette var i område mellom leiren og der hvor den lange veien til Mauken går opp, der hvor det høye tårnet er.

 

Ett par stk jeg var inne med fikk opp noen kompiser med harebikkje. De jakta i Dividalen, bodde i den hytte velferden fikser. Skøyt en god del hare på en liten uke.

Link to comment
Share on other sites

Var i fosvaret i fjord, stasjonert på skjold. Jakta mye på mauken og i dividalen, på mauken var det ganske bra med rype, fra skytebane2 å innover. Hadde opp 20 til 50 fugl på vær tur, det var et stykke innenfor skytebane2. Dividalen var det heller ikke så værst med rype , men de fant vi ganske høyt på høyre side når du kjører inn i dalen. Utrolig bra storfugl år i dividalen i fjord.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...