Jump to content

338 norma magnum ble 338 lm


Trondheim

Recommended Posts

Ja da er børsa endelig i hus. 120 mil tur/retur etter jobb i går tok på så har ikke hentet/montert Kikkertsikte ennå.

Rifla er ragnar hansen bygg.

 

Antar det er ett Roger Hansen bygg :-)

 

Har hatt gleden å ha testet 4-5 stk i ulike kalibere og jeg er helt sikker på du vil bli stjernefornøyd. Nå er det bare å bunkre opp med ulike kuler for testing av ammo.

Link to comment
Share on other sites

RWA: prisen har en tendens til å øke pga havesyken. :P

 

Var litt ivrig i dag og måtte på banen etter jobb. Rakk hele 5 skudd før mørket kom, så må vel en runde i morgen å få finjustert treffpunkt hvis vær/tid er på min side. Børsa fungerer bra og kikkerten er jeg strålende fornøyd med. Eneste negative hittil er litt dassrulleffekt fra 3,5-4, blir vel sjelden brukt på så lav innstilling allikevel :) gode tydelige knepp og ingen problem å justere med hansker.

Link to comment
Share on other sites

Hehe - tviler ikke. Havesyken som du (Trondheim) sier legger nok på noen laken :wink: Nå er det bare å finne ut hva man skal ha på toppen av denne slik at man kan "se litt lengre enn langt". Og det blir nok sikkert noe mere som må kjøpes inn - ammo, kuler, dier og sikkert noe mer man bare må ha :wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Var en runde på nidarosbanen i dag for å skyte inn børsa. Der var det 1 runde jaktfelt, ble å drikke kaffe å prate med likesinnede i påvente på at de skulle bli ferdig. Fikk bruke skivetrekket på 100 m og fikk da skutt inn. Så nå blir det å lage tabell for lengre hold og prøve ut om den stemmer i løpet av neste uke. Børsa ble skutt inn med gscustom hv 225 gr. Blir å prøve de på jakta men må vel forske ut på andre kuler og.

Er det noen som har erfaring med nosler partition 225 gr, sierra pro hunter 225 gr,lapua mira 250 gr, sierra gameking 250 gr boattail og lapua scenar 300 gr hpbt? Tenker da hva som er kurant til jakt og trening.

Link to comment
Share on other sites

Joda, det henger flere på 500 meteren, og iallefall en gjenværende på 600 meteren også. Denne kan være litt vanskelig å se med den snøen som er der oppe nå, men henger under den liggende stokken.

Testet begge med "Rumlingen" i forrige uke.......og ja PANG.....klaaang! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Var en tur på banen i dag med kuling i kastene. Ikke optimalt og langt ifra trivelig. Men hva gjør en ikke når man er ivrig. :smile: Fikk skutt noen kontrollskudd på 100 m, samlingen er ikke som forventet, 5 skudd 27 mm. Må vel bli vant til 338'n så krymper vel samlingen. Fikk nullstilt kikkerten og prøvde meg på 425 m. 21 klikk iflg shooter, treff på alle skudd. Prøvde så på 500 m, + 7 klikk fra 425. Treff på 1 av 3 skudd, dette grunnet den h.....es vinden. Blir å prøve senere med bedre vindforhold.

Børsa fungerer bra så langt, blir vel å handle demper og prøve med det og senere.

Kikkerten er jeg kjempefornøyd med, klikkene stemmer, optisk er den bra, vet ikke hvordan den er i skumring ennå men skal teste ut den på revjakt en kveld her.

Sjekket ut klikkene i går og har 152 klikk å gå på i høyden + 15 mil i retiklet.

Skal ut i privatterrenget og henge opp gonger en dag det er kurant vær. Da skal utstyret få prøvd seg på 12-1400 m.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vært stille og rolig her en stund pga ferie og jobb. Har fått skutt litt men langt fra nok.

Ladepressa er i gang nå, har ladet opp Gscustom HV 225 gr til jakta og lapua scenar 300 gr til trening. Da tilgangen til krutt og kuler fikk en knekk da ABC fritid la ned må en ringe land og strand rundt for å bestille. :evil:

Fikk tlf om jakta i høst denne uka :)

Børsa blir med på rådyr,hjort og elgjakt i år gitt.

Gleder meg nå sinnsykt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Sitter og forbannet været nå. Hadde stor tro på at jeg kom meg ut til privatbanen og fikk luftet 338 lm'n på 1200-1400 m. Men neida, har bare snødd nesten en meter oppi der siden lørdag. Blir vel å sitte hjemme å lade opp litt mere ammo istedet.

Link to comment
Share on other sites

Sitter i samme båt her, men siden vi nå har gått i søndagsmodus, er det vel strengt tatt skytefrie dager er det ikke?

Tror jeg hadde blitt upopulær om jeg dro ut idag eller i morra for å skyte.

 

Sparer ammoen til IOR'n kommer, da har sikkert snøen reist oxo. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...