Jump to content

erfaringer med lapua scenar 7 gram i 6,5*55..


tomboy74

Recommended Posts

Brukt den kula mye på bane (silverjacket), den går veldig godt i min Remington 700. lader med 43 grs Vv 150. hastigheten ligger nær innpå 900 m/sek. så den går flatt også. men ville nok ikke brukt den på rev, der ville jeg ladet opp med Hornady V-max 8) En kule som også er lett og få til og gi god preisjon.

Link to comment
Share on other sites

Var ikke så ille prisforskjell mellom scenar og v-max. 71øre pr. kule hos Trond.

Har skikkelig trua på denne V-max kula så den blir neste prosjekt i pressa etter at jeg har testet Sierra 85gr Varminter.

 

Ang. lading av 108gr Scenar så kan jeg ikke gjøre annet enn å referere til Lapuas egen tabell som sier at 39,5 - 41,5gr N150 er presisjonsladning og er oppgitt til 870m/s.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 11 years later...

Er det for lite med 37,5 gr til denne kula her? Kruttausa eg har i sikte skal ifølge Lee sin tabell romma så mykje Vv 150 krutt, 2,8 cc kruttausa. Det hadde vore enkelt når eg skal lada og er mest sannsynleg nøyaktig nok for skyting på opptil 200 meter, men kjem sjølvsagt til og kontrollvega om dette stemmer.

Link to comment
Share on other sites

Stihl Crazy skrev (7 minutter siden):

Er det for lite med 37,5 gr til denne kula her? Kruttausa eg har i sikte skal ifølge Lee sin tabell romma så mykje Vv 150 krutt, 2,8 cc kruttausa. Det hadde vore enkelt når eg skal lada og er mest sannsynleg nøyaktig nok for skyting på opptil 200 meter, men kjem sjølvsagt til og kontrollvega om dette stemmer.

Rifle reloading data | Handloading | Rifle calibers | Centerfire Rifle bullets | Reload your own ammo - Vihtavuori

 

K

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Worrim skrev (På 12.9.2011 den 21.05):

Du kan skremme den opp mot 1000 m/s, har skutt med 7 gram scenar til dfs feltskyting og ca 960 - 970 i mange år. Upåklagelig presisjon og kulebane. Bruker nc96 m.

Jeg er ute etter å prøve 7g lapua til feltskyting med sauer. hvilket løp bruker du til dette? Og hvorfor NC96M?

Edited by Proton
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...