Jump to content

EdgunUSA


Guest loudenboomer

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Guest loudenboomer

Henter opp denne igjen.

 

Dyktig fyr, hva er problemet så lenge det ramler?

 

Dyktig ja, men det ramler nok ikke like ofte som en vil ha det til. Er ganske mange bom, og blir det mye bom blir det mye skadeskyting. Ellers har en jo den videoen der han skal skyte inn i en flokk duer på flukt.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Flotte greier det der, men man bør nok påpeke at denslags dyktighet ikke kommer av seg selv. Ei heller uten sin del av "mis happs".

Men trener man på enkelt fugler (ikke i flokk), ender det som regel enten med treff eller bom. (kommer litt an på hva man skyter med).

 

Jeg har ingen problemer med å svelge denne formen for skadedyrs uttak (jeg har aldri kalt det å knalle ned kråker o.l. hjemme på gården for jakt, da man er mere i skadedyrmodus med begrenset bakgrunn), selv om dette er dratt ut i det mere ekstreme hva angår avstand. Og derved langt utenfor egen komfortsone.

 

I dette tilfellet kan man trygt si at det i tillegg er matauk, og da er det ihvertfall ikke noe moralsk problem. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Så får du heller sende en klage til de myndigheter i de land dette er lovlig.

For eksempel kreves kun 4 fpe ved hodeskudd på hare, de luftvåpen som er godkjent til

jakt i respektive land leverer 12 fpe og opp.

FAC krever våpenlisens og leverer greit opptil 80fpe, da er en dueknoll relativt lettskutt.

Sammenligner man med kravene i diverse andre land er det forkastelig, men i Norge er vi kjent for å skyte spurv med kanon.

Dersom du velger å uttale deg på generellt grunnlag kan jeg si meg enig, dersom du velger å uttale deg på synsing og uten å kjenne til gjeldende regler vil jeg anbefale deg å sette deg litt inn konseptet .22 30grains som svever avsted i 350 m/sek.

Link to comment
Share on other sites

Rett og slett forkastlig og se på.

Tenk å bruke luft våpen til å jakte på dyr med.

Det er jo bare helt latterlig.

 

Luftvåpen til jakt er fy fy :evil:

 

I all verden? Hva er problemet ditt?

Gjør et minimum av egeninnsats og sett deg inn i hva du snakker om før slike uttalelser... For å ta jakt i UK (England, Skottland etc) så er jakt med luftvåpen meget utbredt og populært på skjære, kråke, due, kanin.

 

Du kan IKKE sammenligne luftvåpen for jakt med ei luftrifle du finner her hjemme på den lokale G-sporten fra Gamo til 399,-

Link to comment
Share on other sites

Disse klippene viser bare at det er fullt mulig å jakte med gode luftgevær, hvis du gjør jobben din. Men er det ikke lov så må man bare bite det i seg . Her på gården til fatternblir hagla og 22lr mye brukt til skadefelling. Hadde vært praktisk å kunne brukt en luffe istedetfor. Men er vel bare å engasjere seg å legge fram en god søknad om det, på samme måte som med bueskyting.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...