Jump to content

Valg av .454 revolver


bull-it

Recommended Posts

Hei!

En kamerat av meg har fått innvilget søknad på .454 revolver, men han vet ikke hva han skal velge, det eneste jeg tror han er sikker på er at han foretrekker et lang løp og det kan sikkert være masse rekyl.

 

Hva vil dere anbefale at han sjekker ut? Noen sjapper på Østlandet som kan ha noe slikt inne? Prisen spiller nok ikke noen stor rolle da han har litt god cashflow.

 

Fra før har han en Tanfoglio Limited 9mm.

Link to comment
Share on other sites

Selv hadde jeg kjøpt en S&W 460 hvis jeg var i markedet for en DA 454. Gir litt flere muligheter.

Jeg synes X ramma blir for stor og ammo blir for dyr så jeg nøyde meg med en 8" 629 når jeg handla mag2 våpen, men jeg ser ingen grunn til å kjøpe en Raging Bull så lenge man kan kjøpe en 460.

 

Tror kanskje kompisen din bør teste litt forskjellig og finne ut hva han liker, det finnes ingen oppskrift som passer alle.

 

Men jeg er helt enig med en tidligere taler, hvis økonomi ikke er en faktor. Freedom Arms :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville helt klar valgt Raging Bull`en, noe jeg gjorde pga presisjonen er topp, noe faktisk ikke S&W eller Ruger når helt opp til, Freedoms arms er vassere men har en betydlig høyere pris og!

Men har fremdeles til gode og se en av disse RB Taurusene i 454 med en pen krone, er faktisk forferdelige kroner så det er merklig dem går så veldig bra! Bly kuler er noe annet som en må styre unna med Taurus våpen kjennerelt:idea:

Link to comment
Share on other sites

Hvis han skal ha langt løp, kan FA 454 (og de andre på mod 83 ramma) bestilles med 12", pass på å få et tra, eller micarta skjefte og ikke gummi skjeftet. Har tre skjefte på en 7,5"og gummi på en 10", helt klart 7,5" som er mest behagelig å skyte med. 1500 fps og 360 grs kuler gi mye rekyl, men er håndterbart og presist fra en FA.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...