Jump to content

NM Jaktfelt 2012, Enebakk


Grimm

Recommended Posts

Hvorfor er det dumt å fjerne 'forskalingsklassen' pettern? Bare spør. Jeg mener det absolutt burde være jaktutstyret som gjaldt. Slik jegerklassene er i dag. Det ligger jo i navnet JAKTfeltskyting! Og det er en større prestasjon å skyte 148 med jaktbørsa enn 150 med blytungt artilleri,36 X kikkert og utspjåka canvas/skinn rustning som de knapt klarer å gå løypa med.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 195
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg er prinsippielt imot restriksjoner og innstraminger som resulterer i dårligere vilkår for oss skyttere. At sporterklassen skal fjærnes fra jaktfelt er fullstendig horibelt og lite vel gjennomtenkt. Om dette ble gjennomført ville flere stevner på Østlandet bli stengt over natta, ganske enkelt fordi de fleste primus motor i flere stevner skyter i nettopp sporterklassen. At jaktfelt har "stjålet" en del skyttere fra DFS felt synes jeg virkelig ikke skal tas opp som et argument for at skytterdressen ikke skal kunne benyttes på jaktfelt. Det ER plass til 2 klasser, og slik bør det være. Jeg er derimot av den oppfatning at det bør deles ut 2 NM titler, ikke bare 1 som i dag. Grunnen er jo innlysende, det benyttes forskjellig utstyr. Blir litt som at en med en WRC bil konkurerer med andre som benytter en trimma boble. Men, når det er sagt, Jaktfalken, tipper du skyter i jaktklassen utfra dine meninger nevnt over. Jeg tok steget opp i sporter B i år, og har notert meg med de dårligste, mest ustabile resultatene på flere år...... Det er faktisk ikke slik at om du har skytterjakke, stor kikkert og tung rifle, så treffer kula automatisk sentrum..... :roll: At prestasjonen er større der en jaktskytter fyller med 150, enn der en sporterskytter fyller, er jeg enig i, men jeg vet ikke helt hvor grensen går ang hvor prestasjonen er mer lik. Skyter du 150 har du uansett gjort mye riktig.

 

Ellers må jeg si meg enig med Pettern, det er et par enkle grep som kan gjøres for å hindre verstingene i å strekke reglene. Det ER faktisk regler i dag som forbyr støtte på underarm, samt det ER begrensninger på hvor mye av armen som kan være i kontakt med beinet. Men, det er ikke bare sporterskyttere som strekker strikken!!

Link to comment
Share on other sites

Enig med Kammerherren.

Nå har jeg riktig nok hatt noen års fri fra stevnene her i Hedmark, men gjengs over her har vært at det er sporterskytterne som er pådriverne. Hva var opprinnelsen til jaktfeltskyting? Det var faktisk med diopter og skytedress... For meg har ikke jaktfeltskyting noen ting med jakt å gjøre - det er konkurranse, det er sport!

Har vært såpass lenge i detta gamet at jeg vet at det er overraskende mange som er med for sporten sin del, og som ikke er jegere selv.

 

Skytestillinger kan det fint settes kraftigere restriksjoner på. Å "ligge" bakover med børsa liggende an på hele armen er f.eks. ikke helt etter boka... Stående skyting er det jo relativt lettere å avgjøre; ha synlig åpning under armen, eller få påpakk/bli disket. Har også stått tidligere år og sett på finaleskyting der skyttere har søttet inntil hofta. Jeg ble veldig glad da jeg ankom standplass på årets finaleskyting og så det var så mange til å passe på :-)

 

Kle av Hemstad, Holmbro osv skytterdressen - trur ikke dem skyter noe dårligere for det. Stikkordet som skiller vinnerne fra resten i NM-kåringa er etter min mening Trening, trening og atter trening. Ingen klarer å skyte fult hus år etter år, og holde ut omskytinger år etter år uten trening.

 

....hatt min tvil om "jaktklær" i jegerklassen noen ganger sjøl... Natojakker som er så trange at det er livsfarlig å være i nærheten i tilfelle det skal løssne en knapp.... :lol:

 

Fint; kår to norgesmestere. Men hva gjør dere da med veteraner og juniorer i den kåringa? Da må dem jo få velge hvilken kåring dem vil være med i - som etter hvordan jeg ser dagens system resulterer i 4 nye klasser...

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

For første gang i min lange skytterkariere sto jeg i kiosken ved pressen da helsa ikke tillot skyting i løypa. Men dugnad må jo gjøres. Og dæven og artig det var, og se ett NM fra en annen vinkel. Men til poenget, jeg kjenner svært mange nær sagt fra hele norge i skyttersammenheng og pratet derfor med mange. Både bak disken og i pausen ute i finværet. Men en ting forbauser meg etter og ha lest de siste inleggene i tråden her, jeg hørte ikke en eneste klage fra noen !!. Og som sagt da man treffer mange kjente så får man gjerne høre det om det er noe og klage på. Den eneste som fikk klage det var meg som ikke klarte og steke vaflene fort nok i perioder :lol: . Så jeg rett og slett skjønner ikke denna klaginga som fremkommer her.

Link to comment
Share on other sites

Fint; kår to norgesmestere. Men hva gjør dere da med veteraner og juniorer i den kåringa? Da må dem jo få velge hvilken kåring dem vil være med i - som etter hvordan jeg ser dagens system resulterer i 4 nye klasser...

 

Her er selvfølgelig løsningen at disse klassene som har fri bekledning må gå inn under sporter. Det er jo faktisk ikke plikt til å benytte skytterdress i sporter heller, det er som sagt fri bekledning.

 

Som graahund er inne på, det vi sitter å diskuterer her er pirk. Stevnet gikk veldig bra, og jeg tror de aller fleste hadde en fin opplevelse!

Link to comment
Share on other sites

KÅR 2 NORGESMESTERE SOM I ANDRE SKYTTERGRENER,så er vel noe av jamringa over.om du tror at det blir flere som skyter jaktfelt rundt om av og stenge sporter klasse så er jeg SIKKER på at det vil bli færre skyttere og etter vært så vil mange slutte og arrangere stevner,hva sier du da svein due?. spør inge så får du nok samme fakta der,for at vi skal få flere til og skyte stevner så er det flere ting som må gjøres. 1 det må offentlig gjøres på hjemmesider og aviser 2 det kan settes opp flere trekke premier på start nr. vurder heller og ta bort 1/3 premiering dette er avlegs. skilte til stevner.bruke skiver som den vanlige jeger jakter på. vi i hedemark skal nå jobbe i jaktskytterutvalget om og se på nye ting som skal prøves ut og jeg har tro på at mange nye ting vil slå ann. jobb heller sammen om og gjør noe posetift en og bli mer opptatt av og splitte miljøet slik det er i dag er min oppfordring

Link to comment
Share on other sites

Skyter selv i jakt, å har vel før vært noe i mot sporter, grunnet jeg syntes ofte det har vært mye rart der. Men å fjerne dem går ikke, da mister vi mange skyttere på stevnene. Å kåre to norgesmestre hadde sikkert vært en grei løsning, men for min del vil jeg kun ha en tittel. Er man norgesmester, så er man det, ikke 2 som er det. De beste jaktskytterne er ikke så mye dårligere, så er ikke umulig å slå dem i sporter. Tenk hvor helvetes morro det hadde vært, hadde en jaktskytter blitt norgesmester. Nøkkelorde her er TRENING.

Link to comment
Share on other sites

Takk for et fint NM der runden gikk problemfritt og at samtlige funksjonærer jeg traff var blide og imøtekommende!

 

Det er alltid enkere å klage på ting bak et tastatur, hadde det vært noe som irriterte meg hadde jeg snakket med Inge der og da, noe flere burde vurdere. Tenk, da kan det settes igang strakstiltak, noe muligheten er borte for 14 dager etter!

 

NJFF har egen jaktskytingskonsulent som kan kontaktes på mail, imøtekommende er han også. Syting her ine fører ikke til en dritt, annet enn å skape dårlig stemning. Bestilte nytt klasseføringskort mandag før mesterskapet, torsdag lå det i postkassen.. dette sto samtlige i forbundsregisteret fritt til å gjøre, noe som hadde ført til at ting ville gått smertefritt for de vedkommende.

 

Skytterdress kan alle kjøpe seg, store kikkerter også. Samtidig står vel alle fritt til å velge hvilken klasse de vil skyte i?

Link to comment
Share on other sites

Her nede i vest agder hvor jeg bor, er lite terminfestede stevner. kun 1. Mens i nabo fylkene austagder og rogaland er det opp mot 20 stevner i året.

 

Her er det få som satser hardt, vi er noen som skyter endel reiser litt på stevner osv. Og de samme prøver å få noe i gang og arrangerer stevner o.l. Proklamerer med god jakt trening, morro, sosialt, godkjent 30 skudd til storvilt prøva osv. Det arrangeres en 5-7 jeger stevner rundt her i distriktet på vår sommer. Med variabelt oppmøte. Fra 20. oppmot 100(som er veldig bra)

 

Møter stor sett den samme problemstillingen hver gang, løypene er for vansklige, vi treffer ikke noe allikvel, og fler kommer med spesial bygde børser osv. Kan ikke tenke meg hvordan det ble hvis en kom med skinn dress osv på disse stevnene(hadde nok blitt nekta deltagelse :D)

 

Vi prøver å komme litt i forkjøpet med store blinker med skillefigurer og 2 klasser osv. Men det er tungt å få folk med.

 

De som følger med litt ser jo at nivået har blitt veldig høyt for å hevde seg, også i jeger klassen.

 

Ser jo at forbundet sier de skal satse på jaktfelt fremover. En av de største utfordringene tror jeg er å kunne "ufarlig" gjøre denne konkuranse formen. Da må det nok gjøres noen grep.

For som fler nevner her så er det jo "bare" å handle seg fult utstyr og kikkerter osv. Men det er jo endel som ønsker å delta og som syntes det er morro og nøyer seg med å være "listefyll".

 

Men jeg syntes jo at nivået og vansklighetsgraden på løypene nå kan virke litt avskrekkende på den "menige" mann. Det bør jo være slik at en kan føle at en treffer litt i hvertfall. :D

 

Det er mange fylkeslag som gjør en kjempe jobb og har bra oppmøte og opplegg, men som regel er det steder hvor de har noen ildsjeler som holder det i gang eller skyter aktivt selv.

 

Kunne vært intr å startet en konstruktiv debatt rundt dette. Den samme problemstillingen og "klagingen" kommer hvert år etter nm. Lage en egen tråd.

 

Akkurat det med og uten skinn dress er ikke så relevant. For det er regulert i klasse settinga.

Link to comment
Share on other sites

Fins ikke en sporter i Enebakk og vi klarte fint å dra et NM i land, uten.

Spørs hva intensjonen til NJFF er med jaktskyting, deles jo ikke ut .no kongepokal eniwæy!

 

Hva? Er vel ikke så mange år siden det skjedde? Kongepokalen gikk sist til Thomas Bråthen i 2009.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Skjønner at nivået kan virke avskrekkende på de som er nye. Slik blir det imidlertid i alle konkurransegrener der det er seriøse aktører. Alle må begynne en plass, og har man da ambisjoner om å nå toppen første året blir man skuffet. Når man ser hvor tett det har blitt i toppen de siste åra, så skjønner man at løypene har blitt som de har blitt. Det er imidlertid slik at ei jaktfeltløype skal være utfordrende for alle, ikke bare nybegynnerne. De som har skutt i toppen i mange år skal også ha utfordringer, hvis ikke kan det hende vi mister dem, og det ønsker vi heller ikke. Å fjerne klasser er tåpelig. Vi som driver med skytesport har nok utfordringer om vi ikke skal gå løs på oss selv, men som skrevet tidligere kommer denne diskusjonen etter hvert NM -sporter vs. jeger og tilhørende argumenter. Den er den samme hvert år, så det er derfor jeg ikke har bidratt i debatten år, da det jeg har hatt på hjertet ift. denne saken er sakt før fra min side. De som er interessert får bla tilbake eller foreta ett søk :) Jeg merker meg at de som skriker høyest i årets debatt ikke har deltatt i tidligere års debatter.

 

Påsan har mange gode argumenter. Hva har vi å klage på? Alle skyter i de klassene de vil, og dermed med det utstyret de vil. Til alle dere som "disser" oss sporterskyttere, lån dere ei jakke og en stor kikkert og se om dere treffer midten hver gang. Suksessen sitter først og fremst i trening, riktig bruk av hodet og til slutt i utstyr. Skal man skyte i toppen er marginene så små at da trenger man all den hjelpa man trenger i form av utstyr. Det er derfor det ikke har blitt en norgesmester fra jegerklassen.

 

Til arrangøren i Enebakk: Takk for ett flott gjennomført NM. Var spesielt glad for dyktige og tydelige mannskaper ute i løpa. Meget ryddig. Du har nok drillet folka dine godt Inge :)

Link to comment
Share on other sites

Ang vanskelighetsgraden på løypene, så styres den i stor grad av størrelsen på innertreffet. Jeg har i all min tid ment at det bør være romslige yttertreff, nettopp for å unngå skivebom for nybegynnere. (Eller meg selv for den del). Det er faktisk ganske krevende å fylle en jerpe ved stående skyting på 60 meter..... Dette er bare et eksempel på en skive jeg mener er feil å benytte ved stående skyting. Det er svært lite å gå på, så skivebom kommer raskt. Jeg vil tro at dette er med på å skremme nybegynnere, og det ser jeg ikke poenget ved. Årets NM hadde således en veldig fin løype, med store skiver ved stående skyting. Vi kan ikke glemme at de som skal vinne må fylle innertreffene, så om folk flest klarer 30 treff, så gjør ikke det noe. En del mener faktisk at store figurer som elg og hjort, bare skal ha treff i poengsirkel. Argumentet er at det er i det området du skal treffe den når du er på jakt. Hva så?? Dette er en konkuranse, ikke en jaktsituasjon! Jeg tror faktisk at om stevnene generelt benytter skiver med store yttertreff, spesielt ved stående skyting, eller lange hold, så vil det ha en positiv innvirkning på rekrutering til sporten.

Link to comment
Share on other sites

Trur Kammerherren er inne på noe her...

Ja, vi skal skyte i vitale områder på jakt. Men skyter vi dyret i hodet, så detter det stort sett da også... De fleste vet at jeg er veldig glad i Dagfinnrudfigurene - og en av grunnene er at du faktisk har et yttertreff.

Eks. på ulven som ble brukt på, eller dua fra fjorårets NM, så er du faktisk flinkere om du går inn å for å skyte 5/0 enn om du går inn for å skyte 5/5. Det mener jeg blir litt feil vei å gå for å rekruttere. De som trener og er gode nok fyller denna åkke som!

Link to comment
Share on other sites

Trur Kammerherren er inne på noe her...

Ja, vi skal skyte i vitale områder på jakt. Men skyter vi dyret i hodet, så detter det stort sett da også... De fleste vet at jeg er veldig glad i Dagfinnrudfigurene - og en av grunnene er at du faktisk har et yttertreff.

Eks. på ulven som ble brukt på, eller dua fra fjorårets NM, så er du faktisk flinkere om du går inn å for å skyte 5/0 enn om du går inn for å skyte 5/5. Det mener jeg blir litt feil vei å gå for å rekruttere. De som trener og er gode nok fyller denna åkke som!

 

 

Bare til opplysning Hyperjinta,så vil ikke Dagfinnerud få godkjent noen nye figurer slik han har de gamle skivene sine. Dette er pga skivene skal inn til vætrinær og godkjennes .Det er dem som kommer med vital treffpunkt plassering og derfor er treffpunktene som de er på BOJ skivene.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke helt sikker på hva du snakker om her Drever_Jan, men om vi ser på bjørnen fra BOJ som ble benyttet på årets NM, så hadde de modifisert yttertreffet, veldig bra! All den tid dette er mulig å gjøre, og ikke NJFF har regler som nekter dette, så betyr en veterinærgodkjenning lite.

Link to comment
Share on other sites

Og problemet er?

Dagfinrud har gode og mange skiver. Det holder det.

Hvorfor få godkjent noe som allerede er godkjent?

Og kort sagt for at du skal få slippe å misforstå meg; Jeg trenger ikke fler skiver! Jeg har skutt på skivene i 13 år, og jeg er ikke lei enda - så tenker jeg tar 13 til...

Link to comment
Share on other sites

Når jeg ser en sporter på et stevne, tenker jeg 140+. Dette er skyttere som bruker virkelig mye tid med rifla, spesialisert seg på utstyr- og klesfronten og skyter ut minst 1 løp i året... (3000 / 6,5x55). Her reklameres det og for viktigheten for å nå dit / og eller holde seg der, er trening, trening og atter trening. Men så ser jeg disse med poengsummer på 87, 113 og komentarer om 60 treningsskudd i år og flaks - da henger jeg ikke med i argumentasjonen for disse dressene lenger.

(har og ved anledning blitt forespurt om hjelp til å dra igjen glidlåsen på beina, ved stående skyting og har selvfølgelig, høflig som jeg er, hjulpet til - men ikke blitt noe klokere, eller spurt om hvorfor at du gidder av den grunn - men det er altså så stivt det du svelget, at det ikke er mulig for egen maskin)

 

litt OT, men jeg må spørre; NJFF arrangerer jo NM for hagleskyttere også. Er det her også fritt utstyr ? - eller havner du i øvre klasser kun ut fra resultater...

Link to comment
Share on other sites

ei god jaktfelt løype skal skille di fleste skyttere selv di beste.men når det er sagt så er det viktig og bruke figurer med romslige yttertreff så en ikke får for mange bom. om du tar den beste jeger A skyttern i norge og den dårligste sporter A så skyter jegern mye bedre.hvorfor jo det kommer av at jegerskyttern trener og klarer og konsentrere seg og er så inne på og gjøre ting riktig.det er ikke slik at det bare er og kjøpe utstyr så vinner du stevner,for den som måtte tvile på det jeg sier så er det bare og handle utstyr og prøve. blir i grund litt lei det samma maset og surving ang sporter klasser. om du som skytter ikke tåler og se at en er bedre en deg så må du gå ei runde med deg selv og spørre deg om du kansje heller burde konsentrere deg bedre om egene oppgaver en og prøve og disse andre.for min egen del så har jeg vunnet over christer 2 ganger og nå slo han til på NM og grusa meg,skal jeg gå og være sur på han for han skaut bedre,nei riktig fokus da må være og legge seg i sælan og prøve og vinne ved neste korsveg. slik er det med konkuranser enkan ikke vinne bestandig og det er mange gode skyttere .

Link to comment
Share on other sites

SvenDue, hvorfor denne fiendligheten til sporteklassen? Forutinntatt som få er du også? At alle med skytterjakke skal skyte 140+ er tull. Jeg foreslår at du trer på deg en jakke og låner en tung rifle med diger kikkert og faktisk skyter litt med det før du uttaler deg mer om denne saken. Jeg gikk fra jakt til sporter i år, og mitt beste resultat er 144 poeng, det er faktisk ikke mye mer enn hva jeg klarte i jaktklassen. Det var en grunn til at jeg gikk opp i sporter og det var kikkerten. Jeg ville standarisere på en type kikkert, så det ikke ble surr siden den jeg opprinnelig hadde på jaktfeltriggen måtte skrus i motsatt retning av en annen kikkert på en annen konkuranserifle jeg har. Kjenner jeg blir litt provosert av disse holdningene...... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Meningen min ved dette stikker ikke dypere enn at jeg ytrer meg vedrørende mine tanker om dette og respekterer både dine meninger kammerherren og andres. Mulig jeg spisser det noe. Har hatt på meg dressen før jeg, som DFS skytter for mange år siden - men kommer nok aldri dit igjen. Blir nok kun for trening med jaktrifla sin del jeg er deltager på jaktfelt - men syns det er super fin trening, helt klart. Men som jeg og skriver så forstår jeg andres ønsker og valg. Håper bare ikke konkuransene blir så harde, eller kun fokus på det, for den del, at det ødlegger for rekrutering til denne fine trening og opplegg. Nå er det laget en egen tråd om akkurat dette her inne, av jamt, så vi får henge oss på der....

Link to comment
Share on other sites

I hagleskytingen er det fritt utstyr i alle klasser, og i hvilken av dem du havner i avhenger av resultatene dine.

Utrolig dårlig argument, da forskjellene for hagleskytteren faktis til sammenlikning er mikroskopiske. En skyttervest er kun en vest for oppbevaring av patroner uansett modell. Patronene er de samme, med satt grense for ladevekt og matteriale. Valgfritt med kaps og skytebriller. Chokevalg er personlig, og vurderes utfra skytegren og ammo. Hva hagla anngår er det fritt i forhold til vekt.

Skulle man dra ellementer fra hagleskytinga over til jaktfelt, ville resultatet blitt omtrent som følger.

Rifle : fri vekt.

Sikte: fri forstørrelse.

bekledning: Ikke hjelpende bekledning i form av stivt og støttende.(Kun jeger klasse bekledning)

Ammo: Max vekt kule- 8 gram Max hastighet: 850 meter.

Kun klassifisert etter alder, kjønn og prestasjoner, og ikke etter utstyr.

Vet ikke om det hadde blitt verre eller lettere, da jeg ikke skyter jaktfelt. Men det hadde i allefall blit likt/rettferdig.

Alternativt, hadde blitt og overført jaktfelt reglene til hagleskytinga. Men hvordan skille jeger og sporterskytter? På anntall treningsskudd?!?

Link to comment
Share on other sites

Alternativt, hadde blitt og overført jaktfelt reglene til hagleskytinga. Men hvordan skille jeger og sporterskytter? På anntall treningsskudd?!?

Det er vel de som mener at vi med konkurransehagler til over 50' har en konkurransefordel over dem med billigere børse. Sannheten er nok at man bommer like greit med Perazzi som med Baikal...

 

Ingen grunn til å innføre sportingklasser på leirduebanen. Skillet mellom sporting og jeger i rifledisiplinene har forbundet selv skapt, og det er kun forbundet selv som kan løse det opp på noe vis. Jeg ser ikke for meg at kranglingen noensinne vil stoppe uten at det blir gjort en markant endring i en eller annen form.

(Da finner vi selvsagt noe annet å krangle om... :mrgreen: )

Link to comment
Share on other sites

I hagleskytingen er det fritt utstyr i alle klasser, og i hvilken av dem du havner i avhenger av resultatene dine.

Utrolig dårlig argument

 

Argument? Jeg bare svarte på et spørsmål!

litt OT, men jeg må spørre; NJFF arrangerer jo NM for hagleskyttere også. Er det her også fritt utstyr ? - eller havner du i øvre klasser kun ut fra resultater...

 

Du har rett Grimm, derfor er det ikke noe vits å prøve å få slutt på survinga heller, da de som ikke synes de skyter bra nok heller klager enn å trene for å bli bedre.
Halleluja!
Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Enig med Hansen her, det samme gjelder for meg også nå for tiden. Men må inrømme at for få år siden var det blodig alvor. Konkuranse for konkuransens skyld. Men tengte aldri på sporterklasssen da jeg ikke skøyt der sjøl. De fikk ordne opp seg i mellom. Det var faktisk nesten ikke tema i det hele tatt i våres kretser. Har hatt muligheten til og bli kjent med noen av norges beste skyttere på området som feks. Magne Holmbro og Krister Hemstad Sverre Lindstad Ottar Hval. Jeg vet hvor mye disse kara legger ned av arbeid for sportenn, så skulle vi kvitte oss av med dem pga. utstyr så syns jeg virkelig synd på sporten :wink: . (konkuransen)

Link to comment
Share on other sites

Lurer på en ting. Vil først si at jeg ikke har noe imot sporterklassen ,da jeg selv bytter litt på i begge klassene. Det jeg lurer på er hva sporterskytterne gjør så utrolig mye for sporten,som enkelte nevner her ?? De er i hvertfall i klart undertall på disse kanter og det er den vanlige jegern i foreningen som som skyter for sin egen trening som er med og arrangerer stevnene.. Trur de 5 personene som skjøt i sporterklassen i foreningen våres, hadde hatt problemer med og lage årets jaktfeltstevne for de ca 360 deltakerne.. Må være plass til begge klasser,men blir feil og mene at noen er viktigere enn noen andre..

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

@Drever-Jan, jeg var med og arr. jaktfeltstevne 19 år på rad. Vi hadde ikke en eneste sporterskytter så hvidt jeg kan huske. MEN, det er ikke derved sagt at de ikke gjør mye andre steder !! Bla, fam Holmbro har arr jaktfelt og løpende elg på Grasåsen så lenge jeg kan huske nesten og der er det da jaggu sporterskyttere. Og hvis de ga blaffen en dag, ja da :wink:

Link to comment
Share on other sites

Stor familie da,eller et lite stevne,hvis en familie kan arrangere et stevne,hehe. Det var en SPØK.

 

Klart det er forskjeller rundt om i landet. Har selv vært med og arrangert stevner i foreningen ,siden tidlig 90-tallet. I BOJ karusellen har også vi en jegerforening som ikke har en eneste deltaker i sporterklassen! For og arrangere de stevnene vi lager,så kreves det ca 50 personer i 2 dager pluss flere dugnader i forkant av stevnet. Vil bare poengtere at jeg trur ikke det er lurt og gjøre det mindre jegervennlig enn det det er nå. Trur også forskjellen rundt om i landet med forholdet jeger/sporterklassene er store.. Bortover hos oss så er det ca 200 stk som skyter i jegerklassen på hvert stevne og da mener jeg det er flertallet som det bør lages løype til.. Mener også at på hvert stevne ,så burde det være lagt opp til egen skyting for unga..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...