Jump to content

NM Jaktfelt 2012, Enebakk


Grimm

Recommended Posts

Litt tidlig å glede seg til NM 2012 nå i august, men men man kan jo begynne å varme opp... :winke1:

 

Grunnen til at jeg starter den årvisse NM-tråden for jaktfelt allerede nå er at jeg så smått har begynt å kikke mot neste års terminliste, lokalt og for landsdel. I den sammenheng lurer jeg på om det er noen som kan bekrefte datoene for NM og prøve-NM hos Enebakk?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 195
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

er egentlig ikke bynt og tenke så mye jaktfelt enda for min del.nå er det elgjakt og rådyrjakt som har første pri.eneste som mangler nå før jaktfelt sesongen byne er og få på plass det som har med spons for 2012. regner med inge har alt i orden til nm start i enebakk,han er veldig intresert i sporten vår og da blir nok stevnet der etter-topp. tror også vi vil få veldig mange til start på nm da det ligger så sentralt til.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

375HH, er utolig intresert og han og hans hjelpere har nedlagt et stort arbeid alt nå. Det vet jeg for jeg er medlem av samme klubben. Der er det ingenting som blir overlatt til tilfeldihetene. Så jeg tror de fleste kan ha noe og glede seg til :D .

Link to comment
Share on other sites

Som leder i NM komiteen hos Enebakk jff kan jeg bekrefte følgende datoer

 

NM 21-25 Mars 2012

Prøve NM 3-4 Mars 2012

 

Det vil bli brukt BOJ figgurer under stevnene

Hvilke figgurer og eksakte avstander kommer om kort tid

 

når det gjelder overnatting så anbefaler vi følgende steder

 

Sørmarka kurs og komferanse senter (10 min å kjøre)

http://www.sormarka.no/

 

Thon Hotell (ski er nermeste ca 20 min å kjøre)

http://www.thonhotels.no

Obs NJFF har en gunstig rabatt avtale med thon (se njff sine hjemmesider)

 

vestby hyttepark (40 min å kjøre)

http://www.vestbyhyttepark.no

 

 

mere info vil komme på http://enebakkjff.no vi jobber med denne siden nå

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

kunne tenkt meg og fått tid til og reist ned og vært der alle dagene,suldra litt med pressen og kansje duell om det blir.dette er knallfin trening. men det er da litt tid til det enda. er mange stevner som skal skytes først og i år blir jeg nok satsen på og skyte alle stevnene i bojen også.synd det ikke er noe slikt i hed-akershus også. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

påmelding vil foregå på http://www.njffstevner.no" target="_blank" target="_blank

Skal dere bruke treffdata?

Har dere sjekket om feilene/manglene i påmeldingssystemet har blitt rettet? Jeg har noe erfaring med dette systemet, og har erfart følgende:

1. Det er differanse i veldig mange av foreningsnavnene i påmeldingssystemet kontra det som er i treffdata. Dette resulterer i at mange påmeldinger kommer inn med en forening som ikke stemmer med treffdata, noe som lager STORE problemer spesielt mtp oppsett av lagskyting i treffdata.

2. Opphenting av skyttere fra databasen i påmeldingssystemet er for lite brukervennlig, slik at det kommer mange påmeldinger med feil medlemsnr. Når påmelderene ikke henter skytteren utifra nr, men legger inn nr,navn,klasse,forening så genereres det et "nytt" medlemsnr. Dette lager også STORE problemer da dette gjerne ikke blir oppdaget før ved innsjekk på NM der skytterne viser sitt klasseføringskort.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hva som er rettet og ikke ? men de driver å oppgraderer nå om dagen sitter å venter på beskjed fra forbundet slik at jeg får opprettet stevnet !

 

vi har brukt både treffdata ( 4 år ) og njffstevner (2 år) og har ikke opplevd de problemene du nevner her ?

vi hadde mange skyttere på stevnet i fjor som var forhåndspåmelt via dette og de i sekretariatet nevnte ikke noe om dette ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også registrert det "gunner" skriver om foreningsnavn. Det skapte noe krøll i fjor. Ansvarlig for påmeldingen på NM Jaktfelt på Eid beklaget seg over visse problemer. Det er nok grunn til å tro at leverandøren retter feil som er oppdaget i systemet, men det er sikkert ikke bortkastet for de ansvarlige på Enebakk å ta en telefon til fjordårets arrangører på Nordfjordeid og høre hva de erfarte.

Link to comment
Share on other sites

vi har brukt både treffdata ( 4 år ) og njffstevner (2 år) og har ikke opplevd de problemene du nevner her ?

vi hadde mange skyttere på stevnet i fjor som var forhåndspåmelt via dette og de i sekretariatet nevnte ikke noe om dette ?

Når det gjelder pkt 2, så burde de ha oppdaget det. Jeg har tittet litt grundigere på stevnet dere hadde i fjor, og ser følgende:

- Blant de 150 forhåndspåmeldte, så er det 13 stk som har fått et autogenerert medlemsnr (7000076-7000108).

- På den totale resultatlista fra stevnet er det 204 deltakere.

- I klasseføringsdatabasen er det kommet inn 190 resultater.

Dette betyr i praksis at det er 14 deltakere på stevnet som ikke har fått rapportert inn sitt resultat riktig. I et NM (der resultatet teller som to stevner ved opp/nedrykk) er dette ekstra viktig at blir riktig.

 

Jeg har rapportert dette til forbundet nå nylig, så jeg håper de retter det før årets stevner starter for fullt. Det sparer arrangører for mye arbeid, og sikrer at kvaliteten på dataene blir litt bedre...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

det blir som det blir,men ståene hold og 100 pluss da kan det fort bli straffa hardt om en ikke klare og holde roa.lange hold borti 200m sitt krever og mye om det skal bli sentrum av det,men en skal ikke glemme reven og den regnes det poeng på.ikke mange som skyter 25p på den. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...