Jump to content

Masterpiece K-22


Gringo

Recommended Posts

Hei

 

Har fått i hende en nydelig/ som ny Smith & Wesson mod 17-3(K-22) Masterpiece cal.22. 6" pipe 1976 modell. Det er ikke en skramme på den, ikke en gang slitasjespor etter posisjonering/låsing av tønne. Denne er arvegods og de ønsker rundt 4.000,-

 

Hva synes dere om prisen?

 

Tror jeg går for den uten pruting:-)

Link to comment
Share on other sites

Fil har ikke noe på slike klassikere å gjøre. Spesialfelt skuulle nærmest vert fjernet pga disse obskøne handlinger:-)

Denne skal brukes til presisjon/treningspartner til 686 min. Den skal holdes like bra og kanskje til og med bedre enn den har blitt holdt de første 35 årene av sitt liv.

 

Makan til skjønnhet. Det kiler i hele kroppen. Har ikke vært slik siden jeg traff kjerringa 19 år tilbake:-)

Link to comment
Share on other sites

Ah.. den følelsen har jeg desverre ikke hatt på lenge når det kommer til våpen.

Kanksje på tide å bytte ut spesialpistolen med en øst-tysk makarov...

 

Uansett, høres ut som den har havnet riktig sted. regner med at den er skammelig presis, det er jo det de er laget for å være!

Link to comment
Share on other sites

Ah.. den følelsen har jeg desverre ikke hatt på lenge når det kommer til våpen.

Kanksje på tide å bytte ut spesialpistolen med en øst-tysk makarov...

Hoho, når det 70talls øst-tyske får det til å kile så er vel tung medisinering den eneste utveien :lol:

Ellers er jeg vel på min 5 K22,kvaliteten kan variere, den beste rent mekanisk var vel fra slutten av 60tallet.

Nå har jeg en veldig ombygd mod 17 som nå har en tyngde og balanse som matcher min mod 14 og en mod 18 som nok blir spesialrevolver. Den var allerde slipt på før jeg fikk den,så føler ikke jeg ødelegger noe kulturhistorie. En god .22 revolver skulle vært obligatorisk i et hvært møblert hjem. Skjøt forresten min første feltrunde i går med min ombygde mod 17, 2poeng bort er jeg fornøyd med, en fallfigur på siste holdet var litt kranglete :overrasket:

 

Artig å komme over slike funn Gringo, den får du nok masse glede av :D

Link to comment
Share on other sites

Er din altspisende på ammo?

 

Har kun testet med cci minimag ute i stiv kuling så det var ikke representativt selv om skudda satt i en trøndersoddboks på 30m relativt mange av dem. Får teste den litt bedre på bana innendørs på Tirsdag med varierende ammo. Vart litt overraska av valget på kroning på Masterpiecen ettersom den var produsert som noe som skulle levere ypperlig presisjon. Jeg hadde trodd de hadde valgt en variant av match kroning.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Det viser seg ut i fra serienr at det er en 1975 modell. Den har etter sigende kun gått ca 150 skudd. Ser og kjennes ubrukt ut. Kjøpt og betalt 3500:-)

 

Er fornøyd eier av 1 stk K-22 Masterpiece som alldri kommer til å kjenne en fil:-)

Link to comment
Share on other sites

Ja denne har kommet for å bli. Hvilken ammo går din best med slemmo?

 

Har ikke gjort noe spesielt med presisjonstesting egentlig, jeg bruker CCI standard, har prøvd litt dyrere matchammo uten at jeg husker navnene i farta, men synes ikke at det utgjorde den helt store forskjellen.

Konkurrerer ikke i noen revolvergren for øyeblikket, men skyter litt double action med den innimellom for å ikke bli bortskjemt med lette single action avtrekkere :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Testet presisjon i går på bana, overraskende nok samlet den bedre med cci minimag enn med cci standard. Presisjonen med minimag var imponerende, alt i en klase på litt over 1 cm når skytteren gjorde jobben sin. Med standard låg den oppunder 4cm.

Link to comment
Share on other sites

Ikke akkurat en klassiker lenger, men fremdeles en mod 17..

 

p7463.jpg

 

Den liker ikke cci std, tunge å presse inn i tønna og dårlig presisjon. Fiocci Maxac viste seg å gå godt, samt at de skuddene ikke trengte like hardt tilskrudd slagfjær for å smelle.

Relativt lik balanse som min tunge mod 14, så dette blir en fin treningsrevolver.

Link to comment
Share on other sites

Hei Evert

 

Utfordringen her er om en ligger på 45-47 serier og tror en kunne hatt snittet mot 47-49 og noen 50 serier innimellom med annen ammo kan denne tanken i seg selv være meget forstyrrende:-)

De jevne seriene bør ligge ned mot 1 tomme på snitt før jeg er fornøyd og poengene gies i forhold til hvor flink en har vært med siktebildet og er on/off center:-)

 

På en annen side er det godt å ha egenspredning på ammo å skylde på for egoet sin del:-)

 

Skytingen jeg refererte til tidligere var beste samling frihånd så noen vitenskaplig skyting fra gunrest er ikke foretatt, således må resultater og målinger taes med en liten(kanskje stor) klype salt:-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...