Jump to content

Anbefaling på undertøy som ikke gnager opp lårene?


slemmo

Recommended Posts

Jeg er så (u)heldig å være bemidlet med litt kraftig lårmuskulatur og har store problemer med å finne undertøy som ikke gnager på innsiden av lårene (boksershortser altså), tenkte kanskje løsningen var om det fantes noen boksershortser som var litt lengre i bena så ikke nederste kanten gnir seg inn i lårene. Noen som kjenner til noe sånt eller har andre løsninger på problemet?

Link to comment
Share on other sites

Nei, ok, de har jo noe som heter "fitted" også, som kanskje er litt løsere. Ellers ser jeg jo at man faktisk før kjøpt lange underbukser (longs) flere steder også, så det er jo kanskje like greit på høsten.

 

Sinksalve tror jeg ikke hjelper for min del, problemet er at kanten på shortsene krabber oppover og så begynner å nærmeste skjære seg inn i låret.

 

 

Skal vurdere tanga når alle andre alternativer i verden er utprøvd :lol:

Link to comment
Share on other sites

Er vel oftest at man svetter som gjør at undertøyet "setter" seg intill huden, og etterhvert blir rullet oppover, og man får en god "ball" som gnisser i lårene....

Var jo alltid spesielt med "boxer" og langmars i militæret...var MANGE som var lyserøde rett på innsiden av lårene......

Annbefalte folk å gå med gode gamle gylftruser om du skjønner den betegnelsen der.....

 

Prøv det en runde.... og se... er litt forskjell på hva som passer forskjellige folk best

Link to comment
Share on other sites

Bruk sykkelshorts. Ikke den typen du sykler med som har "bleie" under, men den man bruker på helsestudio. Så et program om noen som vandret i Amazonas, og da var det eneste måten å hindre at innsiden av lårene ble hudløse. Disse har glatt overflate, og klistrer ikke mot tøyet på utsiden slik bomull gjør, finnes i alle lengder (shorts-3/4-full). Finnes også boxere i microfiber som gjør omtrent samme nytten. Sjekk undertøyshylla på f.eks. Meny, det har boxere i microfiber. Elastikken gjør at de ikke krabber rundt slik bomull ofte gjør. Er dog enig i at bena på de fleste boxershortser er for korte, bare Bjørn Borg i mitt menasjeri har tilstrekkelig lengde til at de ikke krabber opp og blir ubehagelige ved litt aktivitet.

 

Ulempen med syntet er at de ikke kan vaskes for hardt og kan stinke etter en stunds bruk; kast og kjøp ny. Mikrofiber kan vaskes hardt, og holder forbausende bra.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Kva med den her? http://www.sportsnett.no/s/p.aspx?pid=2539&cid=624" target="_blank På boxershortsen står det faktisk 100% silke og ikkje blanding som det står i beskrivelsen her.Den føles mjuk og fin og som det står "perfect for sensitive skins" Produktet er laga i Kina og for ein gong skuld er dette ikkje eit kopiprodukt frå Kina ,men eit originalprodukt som blir kopiert i andre land.Kina har over 5000 års tradisjon med produksjon av silke. Slik blir det produsert sjå nederst på sida http://www.silkbody.co.nz/philosophy-our-company.html" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte et sett Aclima longs i tynt merinoull i dag, det burde fikse biffen. Var ellers en tur på Europris å kjøpte et par av de bokserene, førsteinntrykket kjennes bra ut, men jeg vet jo ikke før jeg får gått litt skikkelig, for min del går det greit så lenge jeg går sakte, men så fort jeg setter opp farta krabber bokserne oppover. Kanskje det er gåteknikken det er noe galt med :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Under armour boxer jocks, fås med både 6" og 9" lengde på lårene..helt genial, beste boxer jeg har hatt..tror desverre ikke de selges i norge. Men ebay er din venn..

 

Jeg sverger til under armour boxer jeg og. Har brukt den på alt fra maraton til lange jaktturer. Er også ideelt til trening.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...