Jump to content

Ødelagt hagle - pris ant. rep.


Tobias

Recommended Posts

Hei, hadde hagla en tur og skøyt lærduer med den. Tror ikke den har vært trykktestet for stål men den har vært og skutt stål flere ganger før. Etter 52 skudd (denne dagen) løsna løpet som vist på bildet.

 

noserialcrop1.jpg

 

Det er en valmet 12/70 som pappa har fått av farfar og jeg lurer på hva det vil koste og eventuelt fikse dette (og trykkteste den) da jeg ønsker å registrere hagla over på meg.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

ja derfor jeg posta her, ser ingen synelig bul på pipa og hagla har skutt noen hundre stålskudd allerede tror jeg, men ingen som vet hva det vil koste å få dette fikset?

tror ikke produksjonsfeil og reklamasjon gjelder på en hagle farfar har kjøpt for gud veit hvor lenge siden =)

Link to comment
Share on other sites

Så lenge du holder deg til 24 grams patroner på lerduebanen så er det ikke noe stort problem med høyt trykk uansett om haglen er godkjent for stål eller ikke, trykket blir ikke ett problem før man begynner å gå for virkelig hardt ladde jaktpatroner i stål. Det eneste man bør følge med på eldre hagler når man skal skyte lerduepatroner er at ikke trangboringen i løpet er for trang. Det er rett å slett en salgs gimmick at man ikke kan skyte lerduepatroner i eldre hagler så lenge trangboringen er vettug.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...