Jump to content

Litt bilder fra litt LH-skyting hos Jæren Skytterklubb


M67

Recommended Posts

Siden det kammeret er delt mellom depping over nye forskrifter, og "hva skal jeg skyte elgen med"-tråder,. og vi ennå har ei stund igjen til noe jakt av vesentlig betydning, så lager jeg en tråde med noen bilder fra det jeg har drevet med, og sett, i sommer - på skytefronten iallefall.

Har vært på et par utflukter vestover blant annet. Jæren skytterklubb har en fin-fin bane men mål ut til 700m, og ellers fine forhold, og trivelige folk er det der. Så dit er det fint å dra.

 

Fra campingplassen 5min fra banen.

IMG_6317.jpg

 

en liten 4tagger på besøk

IMG_6347.jpg

 

 

Min snart forbudte jaktbørse, langholdsbørse, kosebørse -

IMG_6278.jpg

 

Treningsbørse, barnebørse, konebørse, lekebørse

IMG_6279.jpg

 

I bruk

IMG_6283.jpg

 

Husker ikke hvem som eier denne, men lekker er den - snart forbudt til jakt... AI

IMG_6280.jpg

 

Enda en, TRG 42

IMG_6281.jpg

 

Mmmm...

IMG_6282.jpg

 

Far og sønn "langhold"

IMG_6369.jpg

 

Snart forbudt.. Blaser Tactical er det vel? Men snedig fastmontert "kronograferings-stasjon"

IMG_6366.jpg

 

Stålplater i ei li kan være bra spennede å se på?

IMG_6362.jpg

 

Denne karen koser seg iallefall

IMG_6361.jpg

 

KAffe må en ha, på alle hold, uansett vær

IMG_6375.jpg

 

IMG_6356.jpg

 

 

 

IMG_6352.jpg

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Tydelig at det er noe jeg ikke har fått med meg, og det virker som om det kan handle om den nye våpenloven.

 

Jeg tenker på billedkommentarene til M67 med "snart forbudt". Hva er dette for noe?

 

Var forresten en lekker langholdsbane dette !!!

Link to comment
Share on other sites

Kjendis: Jeg sikter til den nye forskriften om "utøvelse av jakt og fangst" som er ute på høring. Der vil ordlyden forby "våpen med militær karakter" til bruk ved jakt. - noe jeg mener er hårreisende uakseptabelt - da en slik holdning til enhver tid vil låse oss på dags dato mhp. utvikling av jaktvåpen, da så og si all nyskaping innen skytevåpen har en grad av "militær karakter". Og rifler som er ergonomiske, og f.eks. ser ut som en TRG er det fordi de gir skytemessige fordeler - ikke for å ha militær karakter. Og fordi skytemssige fordeler gir sikrere avliving av dyr på jakt. Men det var ikke det denne tråden skulle handle om - la oss ta dette i de tråden som omhandler dette.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...