Jump to content

Medlemskort/Kontigent (NFPS)


perjan

Recommended Posts

Hei.

 

Er en fersk Praktiskskytter som har noen spørsmål om NFPS.

Jeg tok godkjenningskurset på gøvik pistolklubb for ca en måned siden, kjøpte pistol og utstyr for kurset og ble bare enda mer hekta etter det.

Har vert med å trent med de i klubben etter kurset og ønsker å delta på stevner utenom egen klubbns.

Må jo vise til medlemskort da en skal på stevner..

som sagt gått en god stund nå å enda ikke hørt no fra NFPS ang medlemskapet eller kontigenten.

Hvor lang tid skal detta ta? noen erfaringer??

Noen andre som tok kurset (17-19 juni) som har hørt no eller fått no i posten?.

 

Var ett veldig bra kurs holdt av Gjøvik pistolklubb og my trivlig folk der også! All ære til dem!

Link to comment
Share on other sites

Til dere som var på kurset på Gjøvik 17.-19. juni, om det dukker opp trøbbel med påmelding til stevner så send meg en PM her eller ring/mail til assistenten på kurset, så kan jeg i alle fall bekrefte at det er bedt om innmelding til NFPS om det hjelper.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

En får bare håpe at det kommer snart og glede seg imens!!

Var utrulig morro på kurset! :)

Håper virkelig en får giroen i august, hørte fra bror min at det kom til å ta tid, men håpa det ikke var sånn :P

 

Morrsom og en sport med bra folk er det iallefall!!

Link to comment
Share on other sites

Hei Trådstarter / NybegynnerPS. Gratulerer med ny skytehobby. Jeg er påmeldt kurs innen praktisk skyting også, og gleder meg til å komme i gang. Du skriver at du ble med i en "pistolklubb for ca en måned siden, kjøpte pistol og utstyr for kurset".

 

Jeg eier ett våpen i kaliber 9 mm, men det oppfyller ikke kravene for NFPS "Production Division", og jeg sendte Politiet en e-post der jeg spurte om jeg kunne få søke om å kjøpe en ny 9 mm pistol. Svaret var at for å søke om nytt våpen innenfor NFPS' programmer, måtte jeg legge ved kopi av medlemskortet. Og det får man jo ikke før man har bestått eksamen.

 

Det våpenet du har kjøpt, var det din første pistol, eller eide du andre våpen før du begynte med Praktisk skyting?

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Jeg tok praktisk kurset hos gjøvik pistolklubb for ca en måned siden da jeg skrev innlegget her, har vert medlem av klubb betydelig lengere enn det.

Ja eide andre våpen før det.

 

Om våpene du har ikke oppfyler kravene må du bare vente til du har tatt kurset så søke om en du kan bruke, hovedpunktet med kurset er jo at du skal vite hva du driver med.

Så lenge du har en pistol med nok mag ( står hvor mange skudd du må ha mag til på innmeldingssiden til kurset somregel) magholdere og hylster som dekker avtrekkerbøyla så er det ikke noe problem å ta kurset.

Når du har bestått kurset så kan du søke om en mer egnet pistol.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...