Jump to content

Hvilken hagle ammo på gås??


ctm-4

Recommended Posts

Hva i huleste skal man nå bruke på gåsa når remington wingmaster ikke selges lengre???? Jakt og friluft er tomme og skudda er gått ut av produksjon var beskjeden........Nei en får leite i kjelleren etter noe gammelt som duger.... :evil:

Link to comment
Share on other sites

Hevy shot fungerer bra på gås. Koster litt, men de faller. Prisen på disse kan man oppleve varierer litt, men betalte 189,- sist for 10 skudd federal i 12-89 og 175,- for 12-76. Dette var utrolig billig synest jeg (har en mistanke om at det var feilpriset) så da ble det litt bunkring der... Er vel et par år siden ;) Prisen nå er vel sikkert det dobbelte.

Link to comment
Share on other sites

Vis du ikke er av de som bryr seg mest om pris kan jeg varmt anbefalle winchester xtended range, fåes i

både turkey og waterfowl, turkey har egenvekt 10% tyngre en bly mens waterfowl har egenvekt 55% tyngre

en stål. Disse patronene er de beste jeg har prøvd til gåsejakt, syns faktisk de er hakket vasere en wingmaster

også, ihvertfall waterfowl ladningen som har oppgit utgangshastighet til 1400 fps. Syns det hørtes rart ut at

de skal slute å produsere wingmaster, fant iallefal ingen info om det på remington sine sider, mulig de skal

oppgradere patronen igjen.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...