ctm-4 Posted July 19, 2011 Posted July 19, 2011 Hva i huleste skal man nå bruke på gåsa når remington wingmaster ikke selges lengre???? Jakt og friluft er tomme og skudda er gått ut av produksjon var beskjeden........Nei en får leite i kjelleren etter noe gammelt som duger....
Sauer 150 Posted July 19, 2011 Posted July 19, 2011 Alle tungsten T12 gjør akkurat samme nytten. Og de er ganske så mye friskere enn de gamle du finner i kjelleren
Kallek Posted July 19, 2011 Posted July 19, 2011 Alle tungsten T12 gjør akkurat samme nytten. Og de er ganske så mye friskere enn de gamle du finner i kjelleren Hva koster skuddene i 12/76? Hvilket merke er å anbefale og hva må man ut med for disse?
RWA Posted July 19, 2011 Posted July 19, 2011 Hevy shot fungerer bra på gås. Koster litt, men de faller. Prisen på disse kan man oppleve varierer litt, men betalte 189,- sist for 10 skudd federal i 12-89 og 175,- for 12-76. Dette var utrolig billig synest jeg (har en mistanke om at det var feilpriset) så da ble det litt bunkring der... Er vel et par år siden Prisen nå er vel sikkert det dobbelte.
Ranger Posted July 19, 2011 Posted July 19, 2011 Hevi-Shot™ funker veldig bra, det durer og går mye bedre enn kjellerammo. Har en mistanke om at de dog var stygt feilpriset der ja, heldiggris!
GÅSEJEGERN FRA FOSEN Posted July 19, 2011 Posted July 19, 2011 (edited) Vis du ikke er av de som bryr seg mest om pris kan jeg varmt anbefalle winchester xtended range, fåes i både turkey og waterfowl, turkey har egenvekt 10% tyngre en bly mens waterfowl har egenvekt 55% tyngre en stål. Disse patronene er de beste jeg har prøvd til gåsejakt, syns faktisk de er hakket vasere en wingmaster også, ihvertfall waterfowl ladningen som har oppgit utgangshastighet til 1400 fps. Syns det hørtes rart ut at de skal slute å produsere wingmaster, fant iallefal ingen info om det på remington sine sider, mulig de skal oppgradere patronen igjen. Edited July 19, 2011 by Guest
Engan Posted July 19, 2011 Posted July 19, 2011 Fiocchi Tundra skal visst være en ny superpatron. Verd å prøves.
AcidRain Posted July 19, 2011 Posted July 19, 2011 Brukte black claud i fjor, funka helt greit bare man ikke strekker holdet så langt.
miroku Posted July 20, 2011 Posted July 20, 2011 Prøv med federal sine stålskudd i nr2 de gjør susen så det holder etter.
flanged Posted July 20, 2011 Posted July 20, 2011 Jeg bruker Eley tungsten us3 på gåsa i min s/s. Ps: jeg jakter på jorder, ikke våtmark !
GÅSEJEGERN FRA FOSEN Posted July 21, 2011 Posted July 21, 2011 For de som liker black cloud så kommer snart winchester med en lignende patron som heter blind side. Skjek info om den patronen på http://www.winchester.com" target="_blank klik på new products og så på blind side.
Recommended Posts