Tembo Posted July 10, 2011 Posted July 10, 2011 Jeg har lenge sett etter gode patronholdere for belte, men utvalget er lite så da tenkte jeg å prøve å lage en selv. Etter litt måling, tegning og grubling fikk jeg laget en skisse med noen mål. Denne passer for flaskehylser av magnumdimensjon. Først så skar jeg ut to plater av lær 80 x 200 mm. Tykkelse 3,5 mm. En 10 mm bred remse som skal bli en stopper for patronene ble også skåret ut. Framsiden med stopper pålimt, klar for sying Baksiden med beltehemper skåret Stopperen er limt og blir sydd fast Litt dekor gjør seg jo En 35 mm bred lærremse blir skåret ut. Dette skal bli løkkene for patroner. Denne er av 1,5 mm tykkelse Forsiden blir merket opp Syl og merkehjul for søm. Avstanden mellom hver løkkesøm er 35 mm. (på hempelæret) Dette passer for magnumpatroner. Det begynner å ta form Jeg syr diagonalt under løkkene for å bruke hel tråd Baksiden viser sømmen Ferdig sydd. Framside og bakside satt sammen Kantsømmen er på plass. Den har også hatt en tur innom båndsliperen for å jevne til kantene. Puhh. Da gjenstår det kun litt kosmetikk som kantskjæring, innfarging og impregnering.
Tembo Posted July 10, 2011 Author Posted July 10, 2011 Takk for positive tilbakemeldinger. Da har den kommet opp av badet og mangler kun litt impregnering.
jelan1a Posted July 10, 2011 Posted July 10, 2011 Fine saker det der Tembo. Har 10 eller 20 tomeltotter så her må alt kjøpes ferdig laget fra fabrikk.
villreinjegeren Posted October 22, 2016 Posted October 22, 2016 Skikkelig fin, en slik skulle jeg hatt også
urogallus Posted October 23, 2016 Posted October 23, 2016 Ja, vakkert! Har sjøl laga et par hylster og mag-holdere til pistol, men jeg har mye igjen å lære når det gjelder det estetiske, ser jeg!
Recommended Posts