Jump to content

skyting mot offentlig vei.


jakterbest

Recommended Posts

Jeg er en ivrig duejeger som har et stort jorde som tiltrekker fult av duer, men en offentlig vei er på motsatt side av jorde. Jorde er 200meter bredt. Kan jeg skyte mot veien når det er 200 meter bredt? (Eventuelt en regel for hvor langt i fra vi kan skyte mot en vei ?)

Link to comment
Share on other sites

Det ville jeg ikke gjort. Du kan risikere at haglesuppa di ramler i en eller flere biler, og det er noe man legger merke til selv når haglene faller som regn. Ditt avfyrte skudd er ditt ansvar, og selv om det ikke er fare for å trenge gjennom ei bilrute på 200 hold med hagle kan du ikke gardere deg mot et åpent vindu eller en utforkjøring i befippelsen av ei haglesverm i ruta...

 

Regelen er at det ikke er tillatt å skyte på eller over offentlig vei, slik at sånn du beskriver situasjonen er du begrenset til å skyte i vinkler som ikke vil krysse veien.

 

Isbjønn; det kan du da ikke mene alvorlig?

 

Duverden...

Link to comment
Share on other sites

Foreslår at dere har en dugelig sikker avstand før det stuntet prøves ut! (les: så langt at hagla ikke rekker frem!)

Jeg har vært på mottakerenden av en haglskur fra en annen jeger og på tross av skadefritt utfall var det ikke en veldig morsom opplevelse.

 

Til trådstarter vil jeg si at du får sørge for å holde kontroll med at det ikke er noen i området om du absolutt må jakte på dette jordet der det er en vei i bakgrunnen. Er det mye trafikk ville jeg latt være.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg er en ivrig duejeger som har et stort jorde som tiltrekker fult av duer, men en offentlig vei er på motsatt side av jorde. Jorde er 200meter bredt. Kan jeg skyte mot veien når det er 200 meter bredt? (Eventuelt en regel for hvor langt i fra vi kan skyte mot en vei ?)

 

Hvis jordet ikke er mer enn 200 meter bredt, hvorfor går du ikke bare på den andre siden da?

Da slipper du å skyte mot offentlig vei...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...