Jump to content

Brukt X-five eller ny X-five Allround


alfsen

Recommended Posts

Har tenkt å kjøpe meg en 9mm X-five. Så det jeg lurer på er, vil det være best å kjøpe ny X-five Allround til ca 13000, eller en brukt X-five (den med justerbart avtrekk) i ca samme prisklassen?

Pistolen vil hovedsaklig bli brukt til baneskyting.

 

Hva anbefales?

 

M.v.h

 

alfsen

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Du skriver du tenker å bruke denne til baneskyting. Da tror jeg det er liten tvil om at det er X-five'en som er det naturlige valget. Her er avtrekket helt overlegent på X-five.

 

Jeg har selv en X-five, og nyter det hver dag jeg bruker den, en mer behagelig pistol skal du lete lenge etter....:)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Det er samme grep på x-five og x-five Allround. På x-six er det et i utgangspunktet samme størrelse, men det sitter på et Nill tre skjefte. Har selv allround, og har bestillt x-six fra Mastershop til feltskyting. Skal du på bane og felt, så kjøp x-six den har 6" løp til nød x-five 5" løp.

 

Grepet på allrounden er helt topp, siktebildet sitter med en gang.

 

X-five og x-six kan ikke bruket i Praktisk Production (du må ha DA). Allround har det. Fordelen med allround er også at du har decocker.

Hvis du vil ha minder grep, kjøp 220 x-five / x-six singelstack.

Link to comment
Share on other sites

Det er IKKE samme grep på Allround og X-Five.

Allround kommer med plastgrep og nedspenner på hanen, X-Five kommer med Nill treskjefter og er mye bedre ergonomisk grep.

Står de våpna i samme pris hadde jeg ikke vært i tvil - kjøp brukt X-five - så har du ett supert våpen til baneskyting.

Supert single action avtrekk i X-Five, Allround kommer med Double-Action og har langt ifra samme avtrekksvekt og justeringsmuligheter.

Link to comment
Share on other sites

Står de våpna i samme pris hadde jeg ikke vært i tvil - kjøp brukt X-five - så har du ett supert våpen til baneskyting.
Bare for å forebygge eventuelle framtidige skuffelser: Denne pistolen vil aldri bli "et supert våpen til baneskyting". Den er sikkert en god feltpistol, men skal du ha et supert våpen til baneskyting kommer du ikke utenom en matchpistol.
Link to comment
Share on other sites

Står de våpna i samme pris hadde jeg ikke vært i tvil - kjøp brukt X-five - så har du ett supert våpen til baneskyting.
Bare for å forebygge eventuelle framtidige skuffelser: Denne pistolen vil aldri bli "et supert våpen til baneskyting". Den er sikkert en god feltpistol, men skal du ha et supert våpen til baneskyting kommer du ikke utenom en matchpistol.

Man har jo nå et program som heter Hurtig Militær. Der er jo de anatomiske ræcerne forbudt.

Link to comment
Share on other sites

Står de våpna i samme pris hadde jeg ikke vært i tvil - kjøp brukt X-five - så har du ett supert våpen til baneskyting.
Bare for å forebygge eventuelle framtidige skuffelser: Denne pistolen vil aldri bli "et supert våpen til baneskyting". Den er sikkert en god feltpistol, men skal du ha et supert våpen til baneskyting kommer du ikke utenom en matchpistol.

 

Det er en påstand jeg vil si ikke er sant. Det finnes flere militærvåpen som har helt ypperlig presisjon og som fungerer meget bra til baneskyting i både Grov og Militær.

Link to comment
Share on other sites

Joda, hurtig militær er selvfølgelig et program der denne pistolen sannsynligvis vil være et fortreffelig alternativ for den som våpenet passer til. Jeg må innrømme at jeg ikke husket dette programmet i farten.

 

Men når det gjelder hurtig grov og grovpistol (det programmet som enkelte på død og liv skal kalle for VM-grov) så opprettholder jeg min påstand. Øystein, jeg vet ikke om du bor i rimelig nærhet av meg, men jeg utfordrer deg gjerne: Still opp på grov og hurtig grov med en X-Five (eller ett annet av de "flere militærvåpnene"), så skal jeg ta med min gamle revolver og min gamle FAS. Så teller vi poeng etterpå i stedet for å synse. Det er lite som slår empiri.

Link to comment
Share on other sites

Det er IKKE samme grep på Allround og X-Five.

 

Til Noveske

 

Les posten. Det er i utgangspunktet samme grep (størrelse) men x-five har nill skjefte.

Avtrekk og alt er bedre en på allround, men skal du i praktisk production må du velge allround.

Resten er jeg enig i.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...