Jump to content

Rekrutering av fruen!


JanT

Recommended Posts

I fbm at Kvinnherad buejegerklubb skal arrangere 3D stevne i dag 12.06-11 Hadde vi en sosial sammenkomst på lørdags kvelden.

 

Greide å lokke med meg fruen i huset med å love hu grill mat og kjekke folk;)

 

Planen var heile tida å få hu til å gidde prøve en bue;) Hu skaut tre piler, å da var det gjort;)

 

Her er bilder av hennes første skudd på 3D dyr, etter ca 12 piler mot blink:

53f20499-693e-6085.jpg53f20499-6951-155e.jpg53f20499-6966-686b.jpg53f20499-697d-d85e.jpg

 

Så nå treng eg forslag te hvilken bue eg skal bestille til hu!

 

Treng en med justerbare kammer og stor justerings mulighet når det gjelder dravekt;) Hu dro opp 40# relativt enkelt, så trenger ikke lavere en det!

 

Flere bilder vil komme etter at fruen har deltatt på 3D stevnet i dag;)

 

Hilsen stolt mann!

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer, sånn skal da væra.

Du veit vel ka eg anbefaler :smile: PSE Vendetta xs 24,5-30.5 dra lengde uten å bytte deler. 38-55lbs justering på ein 40-50lbs bue og alt dette til ein god pris (ca 3800kr frå USA).

Håper at de får eit flott stevne i dag. :D

Aun Egil

Link to comment
Share on other sites

Men er ikkje strengehøyden litt lav på vendettaen?

Eg tenkte kanskje på en chaos ell noe;) noe mer Dravekt justering der!

 

De ble forresten 99poeng på dama(20måls bane) er ikkje verst det mtp at hu tok i en bue førstegang i går!

Link to comment
Share on other sites

Nei eg vil påstå at strenghøyden ikkje er eit problem på Vendettaen. Chaos buen er eit godt alternativ, men den har samme dravekt justeringa som andre PSE buer (ca 2lbs under og 4-5lbs over oppgitt styrke).

Gratulerer til fruen med vel gjennomført runde :D

Link to comment
Share on other sites

Nja hu har fått det for seg at hu skal ha camofarga bue;) Men var viktig at det var litt sprek farge på peepen, loopen, strengedemperen og strengen! Så må kjøpe en ny streng i den fargen hu vil ha så den passer til alt andre stasjet hu sku ha!!

Ikkje bare bare!

Link to comment
Share on other sites

Ja, ja. Når du er blitt litt eldre, vil du lære at du IKKE tar med kona på slikt. Jeg snakker ikke om den dagen du kanskje ønsker å ha en hobby der du får være i fred for mas og gnål. Neida, jeg snakker om den dagen da hun skyter bedre enn deg.

Link to comment
Share on other sites

Det er bra JanT, eg trengte ikkje eingong å la fruen teste buen min, før ho sa at ho også ville kjøpa seg bue, etter at eg kom heim frå Osa her sist, he, he.. :mrgreen:

Ho prøvde å dra opp min, men måtte gje tapt dessverre, 52" blei litt mykje for ho, men eg reknar med at i løpet av sommaren, so kjem det nok ein bue til på tunet.. :)

Link to comment
Share on other sites

Da er dagen kommet der buen til fruen skal bestilles!

Valget står i mellom Pse chaos one eller fc, fc er har litt mer justerings muligheter etter hva jeg forstår!

 

Men har også kommet over en chaos SI!

Men har ikke funnet ut hvor langt ned man kan feks skru dravekta på en fc kontra en one!!

 

Noen som har noen anbefalinger?

 

Mvh JanT

Link to comment
Share on other sites

Chaos SI er ein eldre modell av Chaos FC.

PSE Chaos FC: to cam, dralengde 17-27", dravekt 20-30lbs, 30-40lbs og 40-50lbs.

Chaos ONE, ein cam, dralengde 24-28". drabekt 30-40lbs, 40-50lbs og 50-60lbs.

Eg anbefaler ein Chaos ONE til voksne (så lenge dralengden passer), Chaos FC er idiell for unge som fortsatt vokser eller som ein bue som fleire med forskjellig dralengde, skal bruke

Link to comment
Share on other sites

Takk for kjapt svar!

Trur eg kjøper en one til hu da, å om det blir for lang dralengde så får eg bare selge å kjøpe en ny;)

 

Har målt hu til 27" men veit hu må ha kortere, skaut med 24" på stevnet. Men peepen var ikkje i riktig høyde for hu;)

Link to comment
Share on other sites

Då er bue+ nesten alt utstyr bestilt fra eaglearchery.com

 

Ble eit hha sikte med singel pin .19 med trådkors!

Svart chaos one bue, rød wrist sling, rød loop, rød peep og røde bow jax!

+ mye annet knask;)

 

Er nok kanskje jeg som gleder meg aller mest til buen kommer;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...