Jump to content

Sordin Supreme Pro - frakturert bøyle


OptiBond FL

Recommended Posts

Heisann

 

ja, ja... så lenge holdt det produktet...

 

Etter 3 års forsiktig bruk tok mine Sordin Supreme pro i dag kvelden på en noe "kjedelig" måte. I det jeg skulle ta hørselvernet av,- sa det "knekk", og en av spilene i bøylen frakturerte. Resultat; Hørselvernet er ubrukelig.

 

Jeg har ellers vært meget godt fornøyd med produktet,- og tilhører den gjengen som velger hørselvernet fremfor lyddemper. Det jeg nå lurer på er følgende;

 

1. Har andre opplevd det samme eller lignende med dette produktet?

2. Hvor lang er reklamasjonstiden på et slikt produkt (2 eller 5 år)?

3. Hvem i Norge er importør/tar seg av service/reklamasjon? (Breen jaktutstyr??)

4. Hvordan stiller importøren seg til reklamasjoner av dette slaget? Noen som har erfaring??

 

sukk... :cry:

Link to comment
Share on other sites

Garanti er hyggelig - det er en frivillig sak produsent og/eller leverandør gir på sine produkter for å markere kvalitet og seriøsitet. Reklamasjonsrett er noe helt annet; den er gitt av forbrukerkjøpsloven, og overstyrer garanti. Men klart - er leverandør/produsent sine produktgarantier bedre enn hva forbrukerkjøpsloven sier om produktgruppen, er jo det veldig hyggelig. Jeg ville undersøkt lovverket.

Link to comment
Share on other sites

Dette er helt klart en reklamasjonssak, så lenge du kan påvise at bruken har vært innen for normale toleransegrenser. Du skriver at du har brukt dem forsiktig, og da sier det meg at dette er en enkel sak.

 

Forøvrig; Jeg mener å huske at en kan kjøpe enkeltkomponenter til disse hørselsvernene. Så før du handler deg flett nytt kan du undersøke om du kan handle en ny bøyle hvis de ikke tar det på garanti/reklamasjon.

 

Det er Breens jaktutstyr som importerer disse til norge såvidt jeg vet.

 

http://www.breens-jaktutstyr.no/

 

Send en mail til post@breens-jaktutstyr.no og forhør deg. Mulig du blir henvist til butikken du handlet det på, men de kan i det minste gi deg svar på garanti og lignende.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte et par sordin pro x i helgen, og leste igjennom bruksannvisningen...

Mener tydelig det sto at det var 5 års garanti...

 

kan sjekke dette i kveld etter jobb.

 

Greit med en liten avklaring her. Etter hva jeg vet fører Sordin har tre modeller: Supreme Pro, Supreme basic og suprem Pro-X. Det er sistnevnte som har 5 års garanti, og av den grunn noen hakk dyrere enn de to førstnevnte. Forstår det slik at trådstarter har Supreme Pro...(?) Den har ingen spesiell garanti, men kjøpsloven gjelder også den, då du har alt på din side.

 

Lykke til! :)

 

Hjortetrekk

Link to comment
Share on other sites

For å presisere: Hørselvernet er Sordin Supreme Pro (?) ("mellom" modellen) Dette er et 3 år gammelt hørselvern som jeg er meget godt fornøyd med. Står på hodet timevis under høstens hjortejakt, og jeg "glemmer" at jeg har det på.

 

Den saken som er frakturert er en spile på den delen av "buen" som sitter på selve hørselvernet. Frakturen har skjedd omtrent der selve hodebøylen kobles/justeres/sklir inn i denne delen/delen av "buen".

 

Ser ut til å være en noe tynn og sprø "plastikk".

 

Skal ringe Breen i morgen,- og poste her hvordan det går.

Link to comment
Share on other sites

Yess!! :D

 

I går mottok jeg 2 nye fester fra Breens Jaktutstyr (+ nye hygieneinnsatser som jeg bestilte i samme slengen).

 

Topp service. Slike forhandlere må vi ta godt vare på. Blir sikkert mer handel gjennom dem ved senere anledninger.

 

(Bare for de som måtte lure: Jeg har aldri tidligere hatt noen befatning med Breens Jaktutstyr. Kjenner kun til butikken gjennom reklame i diverse sammenhenger, og nå gjennom denne reklamasjonssaken - = Jeg har ingen bransje/forhandlertilknytning til Breens Jaktutstyr)

 

OptiBond FL

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...