OptiBond FL Posted June 18, 2008 Share Posted June 18, 2008 Heisann ja, ja... så lenge holdt det produktet... Etter 3 års forsiktig bruk tok mine Sordin Supreme pro i dag kvelden på en noe "kjedelig" måte. I det jeg skulle ta hørselvernet av,- sa det "knekk", og en av spilene i bøylen frakturerte. Resultat; Hørselvernet er ubrukelig. Jeg har ellers vært meget godt fornøyd med produktet,- og tilhører den gjengen som velger hørselvernet fremfor lyddemper. Det jeg nå lurer på er følgende; 1. Har andre opplevd det samme eller lignende med dette produktet? 2. Hvor lang er reklamasjonstiden på et slikt produkt (2 eller 5 år)? 3. Hvem i Norge er importør/tar seg av service/reklamasjon? (Breen jaktutstyr??) 4. Hvordan stiller importøren seg til reklamasjoner av dette slaget? Noen som har erfaring?? sukk... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
høggern Posted June 18, 2008 Share Posted June 18, 2008 har hørt om mange dette har skjedd for. de jeg kjenner det skjedde for fikk nye bøyler tvert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Troya2000 Posted June 19, 2008 Share Posted June 19, 2008 Kjøpte et par sordin pro x i helgen, og leste igjennom bruksannvisningen... Mener tydelig det sto at det var 5 års garanti... kan sjekke dette i kveld etter jobb. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Vinje Posted June 19, 2008 Share Posted June 19, 2008 Garanti er hyggelig - det er en frivillig sak produsent og/eller leverandør gir på sine produkter for å markere kvalitet og seriøsitet. Reklamasjonsrett er noe helt annet; den er gitt av forbrukerkjøpsloven, og overstyrer garanti. Men klart - er leverandør/produsent sine produktgarantier bedre enn hva forbrukerkjøpsloven sier om produktgruppen, er jo det veldig hyggelig. Jeg ville undersøkt lovverket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
H. Nilsen Posted June 19, 2008 Share Posted June 19, 2008 Dette er helt klart en reklamasjonssak, så lenge du kan påvise at bruken har vært innen for normale toleransegrenser. Du skriver at du har brukt dem forsiktig, og da sier det meg at dette er en enkel sak. Forøvrig; Jeg mener å huske at en kan kjøpe enkeltkomponenter til disse hørselsvernene. Så før du handler deg flett nytt kan du undersøke om du kan handle en ny bøyle hvis de ikke tar det på garanti/reklamasjon. Det er Breens jaktutstyr som importerer disse til norge såvidt jeg vet. http://www.breens-jaktutstyr.no/ Send en mail til post@breens-jaktutstyr.no og forhør deg. Mulig du blir henvist til butikken du handlet det på, men de kan i det minste gi deg svar på garanti og lignende. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skaubjønn Posted June 19, 2008 Share Posted June 19, 2008 På mine knakk den plastdingsen som bøylen går inn i. Ringte Breen, og de sendte avgårde ny dings samme dag. Edit: Mine er betydelig eldre, husker ikke helt hvor gamle, og det spurte heller ikke Breen om. Tenker du får samme behandling, Bent Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hjortetrekk Posted June 19, 2008 Share Posted June 19, 2008 Kjøpte et par sordin pro x i helgen, og leste igjennom bruksannvisningen...Mener tydelig det sto at det var 5 års garanti... kan sjekke dette i kveld etter jobb. Greit med en liten avklaring her. Etter hva jeg vet fører Sordin har tre modeller: Supreme Pro, Supreme basic og suprem Pro-X. Det er sistnevnte som har 5 års garanti, og av den grunn noen hakk dyrere enn de to førstnevnte. Forstår det slik at trådstarter har Supreme Pro...(?) Den har ingen spesiell garanti, men kjøpsloven gjelder også den, då du har alt på din side. Lykke til! Hjortetrekk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OptiBond FL Posted June 19, 2008 Author Share Posted June 19, 2008 For å presisere: Hørselvernet er Sordin Supreme Pro (?) ("mellom" modellen) Dette er et 3 år gammelt hørselvern som jeg er meget godt fornøyd med. Står på hodet timevis under høstens hjortejakt, og jeg "glemmer" at jeg har det på. Den saken som er frakturert er en spile på den delen av "buen" som sitter på selve hørselvernet. Frakturen har skjedd omtrent der selve hodebøylen kobles/justeres/sklir inn i denne delen/delen av "buen". Ser ut til å være en noe tynn og sprø "plastikk". Skal ringe Breen i morgen,- og poste her hvordan det går. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OptiBond FL Posted June 20, 2008 Author Share Posted June 20, 2008 Da har jeg snakket med Breen Jakyutstyr Sender 2 nye fester asap. Bestilte også "silikoninnlegg" i samme slengen. Topp service må jeg si. Slik holdning hos forhandlere vil vi ha!!! OptiBond FL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
686 Posted June 20, 2008 Share Posted June 20, 2008 Hadde samme problem med mitt hørselvern. Ringte Breens og dagen etter lå nye deler i posten. Super service! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OptiBond FL Posted June 25, 2008 Author Share Posted June 25, 2008 Yess!! I går mottok jeg 2 nye fester fra Breens Jaktutstyr (+ nye hygieneinnsatser som jeg bestilte i samme slengen). Topp service. Slike forhandlere må vi ta godt vare på. Blir sikkert mer handel gjennom dem ved senere anledninger. (Bare for de som måtte lure: Jeg har aldri tidligere hatt noen befatning med Breens Jaktutstyr. Kjenner kun til butikken gjennom reklame i diverse sammenhenger, og nå gjennom denne reklamasjonssaken - = Jeg har ingen bransje/forhandlertilknytning til Breens Jaktutstyr) OptiBond FL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.