Jump to content

Hvilket die sett anbefaler de "drevne" til Dillon 550 sett?


wolfen

Recommended Posts

Sånn er d med alt her i verden. Noen liker ditt og andre liker datt, og det jeg har er best. Jeg har dier i div kaliber både i RCBS & Lee. Er godt fornøyde med begge. Liker godt den solide malmen RCBS sine er laget av . Liker godt Lee sin store just knapp på kulesette dia. Små fordeler og bakdeler med begge, så tror det er samme hva du velger av de to tror jeg. Amo ladet i begge merkene kamrer godt i alle riflene mine etter lading og.

Link to comment
Share on other sites

Har opplevd at size dia fra lee kan bli litt kort i Dillon presser, slik at jeg har brukt å feste dem med mutter på undersiden i stedet for oversiden. Ellers har Lee fungert utmerket for meg.

 

ta å fjern mutteren fra lee og bruk en dillion mutter istedenfor. bygger halvparten av Lee sin og du får de ekstra mm du trenger

Link to comment
Share on other sites

Lee har hatt litt frynsete rykte, men jeg deler ikke det synet. Vel så gode som andre dier jeg har. Største problemet med Lee er at boksene har ett lokk som sitter så inni granskauen. (noen Lee sett kommer riktignok i en rund boks, men de tar unødig plass i hylla). ..gretten? Jeg? ;)

Link to comment
Share on other sites

Blir å lade 9.3 - 30-06 og 308 med denne saken.

Jeg har og oppdaget at ikke alle har 9.3 dier i systemet sitt. :)

Har bestilt : et sett med full sizer og kuleisetter samt en neck sizer.

RCBS nr. 563023 og 571011

 

Noen innvendinger/anbefalinger til en fersk lader ? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...