Jump to content

LEE vs RCBS hand priming tools?


sirhitalot

Recommended Posts

Har brukt rcbs sin i 15 år å den funker veldig bra, eneste jeg måtte gjøre var å lage nytt stempel for den som fulgte med var litt kort slik att hettene ikke ble presset helt inn.

 

Samme måtte jeg gjøre. Bruker både Lee og RCBS om hverandre. Ingen av dem er perfekt, og ingen udugelig. Fiklete å bytte hylseholder på RCBS, og lokket må festes med strikk for ikke å falle av. Liker vel egentlig Lee best. Er generelt ikke altfor imponert over RCBS-utstyr. Ting blir ikke bra bare fordi det brukes metall eller stål framfor plast.

Link to comment
Share on other sites

Det er noen år siden jeg tok i et slikt Lee-verktøy nå, og det er blitt meg fortalt at de har forbedret den, men ankepunktene som fikk meg til å velge RCBS er:

- Jeg har sett et utall av Lee som har hatt tretthetsbrudd i festet for hylseholderen (jeg jobbet noen år for en våpenhandler som solgte begge)

- Lee sitt hetteverktøy bruker en egen type hylseholdere mens RCBS bruker samme som pressen

Link to comment
Share on other sites

Jeg har to LEE, en for store og en for små hetter, og en RCBS. Alle tre er 15 - 20 år gamle. RCBS saken ser ut som ny fordi den aldri blir brukt. Den ene LEE isetteren har satt i tusenvis av rifle og revolverhetter. RCBS sin ser sikrere ut, er mer solid, litt tyngre å bruke og litt mindre følsom. Ingenting har røket på noen av dem og begge er bra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...