Jump to content

Minor Hassel....


Recommended Posts

For veldig små zombier... :oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops:

 

Dog vil jeg til mitt forsvar si at det nokv var nermere 150 i fkator i snitt...

 

Det interessante er å finne ut hva som har skjedd. 6,3 grain 340 bak en 200gr vlykule burde holde i massevis. Men tabellene jeg har tatt utgangspunkt i (Lapua og Ladeboken) har brukt 200gr SWC, jeg lader med en mimek 200gr lrnfp kule. Den har nok en del kortere bæreflate en SWC kula. Kan det være årsaken til ca 200 f/s lave utgangshastighet? :forvirra:

Link to comment
Share on other sites

Er ikke så langt ned til min.grensen for minor da hehe. Jeg har opplevd å få 169,8 i faktor - .40S&W sandaknallen 08, var ikke noe morro det nei.

 

ellers, for de som trenger et langmag til 1911 .38sc, så ligger det et 10m til venstre og ca 70m inn i skogen for Kongsvinger open 2011 grillen, en kompis fikk målt det til 2mm for langt, var nok like før "justervesenets" utskremte målerassistent havnet samme vei hehe :lol:

Link to comment
Share on other sites

Nei det var den ladningen jeg ledet litt ekstra for å få litt mer futt... :forvirra:

Men jeg kronograferte WB ladningen i samme oppsett dagen etter og fikk bedre verdier. DOg skal jeg vel inerømme at jeg håper det er varmt på Torsdag, om det skal kronograferes... :overrasket:

Link to comment
Share on other sites

Synd jeg ikke hadde Min Ruger P90DC i helga (Hentet den i dag) for da kunne jeg i det minste ha skutt i production klassen...

 

Har fått inspill fra andre, som har gjort noe av den samme tabben om at det nok kan være bæreflata på kula som er årsaken til dette. en klompete rnfp har en del mindre flate i konakt med løpet en en tilsvarende SWC, så det bli mindre motstand til å bygge trykk.

Her skal det forskes og læres. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Magtech i femoførr holder vaffal i bøtter og spann og vel så det i min pang...og listeplasseringen er det værre med...var det jeg mente, man er da ikke så fintfølende at man driver og lader ned mot faktor :mrgreen:

 

Men man er vaffal sikra at ikke zombiene reiser seg igjen, så det så!

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Me får sjå... :wink:

jeg har nemlig noen skudd jeg må bruke opp... Nå har jeg fått melding fra MPK at jeg ikke får lov til å skyte Classic, så da vurderer jeg production... eller så tar jeg b are å plaffer litt med single stack.

 

Vi har testet litt ja, og vi fikk jevnt over merkbart høyere fart med SWC vs LRNF kuler satt til nogenlunde samme dybde. Når jeg å i tilegg hadde benyttet meg av "romme" CCI hylser kan det forklare litt. I tilegg skal vi jo ikke glemem "fordi det er sånn" faktoren... :forvirra:

 

Forøvrig tusden takk for at du hentet op denne tråden igjen :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Vi hadde singel stack stevne igår, det var flere som var positiv til at Classic stod på programmet.

 

For egen del har jeg ikke magasiner nok til å fullføre med stil og dessuten skal jeg sende smith'en til Olav nå straks, vet ikke om han alle delene på lager.

 

Så til winter cup blir det standard på meg, i alle fall på 4 stevner slik at jeg får tellende ressultat. Så håper jeg at det blir ICS stager eller stevner, å da melder jeg ikke overgang til Classic før jeg har et ICS ressultat å vise til.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Fast freddy hadde nok rett :roll:

Nei, jeg skjøt med et racerigg hylster, altså som løser i avtrekkeren og støtter løpet med en tapp. Det jeg tror skjedde var at hylstret var flyttet 1.2 cm lenger bak på hoftekammen en det jeg er vant til. Nervøs før første stag, som var en langstage startet jeg med å trekke der hvor hånden min vanligvis tror smelljernet er. Fingertuppen på pekefingerne traff sleiden på pistolen og slo den litt oppover, slik at den løsnet og når jeg da skule feste grepet, slo jeg pistolen fremover - klask i bakken.

Men det er bare teorien.

Veldig ubehagelig opplevelse, proffesjonellt taklet av den eminente RO Roos. (jeg har mest dårlig samvittighet for å ditche min kompis Erik som satt på ned til moss, og overlate ham i hendene på norges mest tvilsomme herr doktor lege, Forøvrig fikk jeg også en passende straff da jeg med litt ledig tid skulel besøke min venn 001 - som sporenstreks satte meg til å støvsuge huset hans, etter at jeg hadde bært inn ved... :P

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...