Jump to content

Zeiss Compact Point BLASER


odin

Recommended Posts

  • 7 months later...

hadde samme problem fra 6.5 - 30.06 på min 93.

 

Se i bruksanvisningen, finn løseskruen, løsn denne med verketøyet som følger med. juster andreskruen til den sitter bra på løpet (pass på at du ikke løsner slik at du kan ta det av med håndklaft når det er på). trenger kanskje litt prøving og feiling for å finne helt ideelt. Etter dette er det bånn gass.

 

Lykke til

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Tar opp denne tråden igjen siden det ikke kommer fram noen konkrete svar.

Tenkte å kjøpe meg en compact point til min Blaser R8, har prøvd siktet på en r93 for noen år siden og liker det, men bor slik at jeg ikke har noe mulighet å dra til forhandler å prøve ut om det går på min R8 (må bestille), har snakket med flere, noen mener det går andre ikke, men ingen har prøvd. Derfor lurte jeg på om det var noen som kan svare meg på om det går, og som har fysisk prøvd og testet dette.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Æsj. Jeg nettopp fått en Zeiss Compact point til min R8, men ikke snakk om at det passer. Har skrudd på justeringsskruen, men ikke tale om at det passer.

Jeg ser at enkelte her på Kammeret har dette siktet til sin R8, men jeg lurer på om det verserer to typer av Mak-montasjen. R8-løpet er tross alt litt tykkere enn R93, tror jeg.

 

Noen som kan hjelpe meg før jeg fyller ut retur-skjemaet?

Link to comment
Share on other sites

Har opplevd det samme selv. Den passer på noen men ikke alle løp. Selgere av disse siktede bør vel kanskje begynne å informere om dette. Har selv prøvd mitt sikte på flere løp til både r8 og r93,men på mine r8 løp var det klin umulig å få det til å passe. Fikk snakket med Norma og de bekreftet dette. Jeg returnerte min Compact Point og fikk pengene tilbake selv med diverse små merker på festet grunnet diverse forsøk på å få det på plass. Kjøpte meg heller Aimpoint som gikk rett på. Ellers har jeg vært godt fornøyd med en annen CP som jeg har på en kombi.

Tror Zeiss og Blaser fabrikkene bør ta en liten prat og få ryddet dette problemet av veien.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har alltid brukt samme kikkerter og montasjer på en R93 og en R8, alle løp uten å ha noen problemer med dette.

Skal også ha et drivjaktsikte og valget sto mellom en aimpoint micro og en Zeiss Compact point som valget falt på. Har ikke fått den ennå, men det vil undre meg mye om denne ikke passer.

 

http://www.optics-trade.eu/shop/en/zeis ... er-r8.html" target="_blank

 

Edit: litt ny info, til Blaser må man bestille Compact point til den modellen man har.

Det er to forskjellige montasjer til R93 og R8 og disse går ikke om hverandre.

Kilde: Carl Zeiss Sport Optics

 

Mvh

Sauerhansen

Link to comment
Share on other sites

Blaser har vel aldri sagt at montasjene skal passe på tvers av løpene. Hvis montasjen likevel passer, tror jeg det er tilfeldig, men den diskusjonen hører vel hjemme i en annen tråd.

 

Det er ihvertfall på det rene at hvorvidt en Zeiss Compact Point passer til Blaser R8, er tilfeldig. Mulig jeg tar feil, men jeg tror ikke det.

 

Aimpoint neste.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Hei

Er det noen som vet hvordan man kan finne ut hvilken utgave av Compact Point man har? Jeg har en og R8, men er usikker på om jeg har utgaven for R93 eller R8. Synes jeg får det til å passe greit på 30.06 løpet, men ikke 375 løpet. (Er usikker på om det er rekylen som gjør at 375 ikke er stabilt nok.)

Link to comment
Share on other sites

Compact Point passer kun til R8 hvis du bruker ZEISS plate mounting. Får du en R93 til å passe på en R8, så er det kun flaks. Sjekk Winge-våpen, der står det faktisk ganske korrekt at Compact point kun passer til R93. SauerHansen fikk det bekreftet fra Zeiss Norge også, visstnok. Jeg landet på et Aimpoint Micro med "ekte" Blaser-montasje. Fantastisk produkt, men det er sikkert Compact Point også. Lykke til

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...