Jump to content

Transportere ammo for andre på fly


BigBore

Recommended Posts

Hvordan stiller det seg om jeg skal ha med 15kg ammo på en flyreise? Jeg har en del ammo i Trondheim som jeg vil ha ned hit til Bergen.

Nå har det seg slik at vi er 3-4 som skal fly i fra TRD til BGO. Det er bare jeg som har våpen og våpenkort.

Kan mitt reisefølge ha deler av min ammo i sin koffert?

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Tenkte det var like greit å spørre i denne tråden, fremfor å lage ny.

 

Må ammunisjon sendes som spesial baggasje ? Eller kan det pakkes i vanlig baggasje (fly)?

Er hjemom i jula, og fant masse skutt 9mm. Tenkte å ta det med meg på flyet hjem, for senere lading.

Siden det i teorien kun skal være messing i sekene, regner jeg det som greit å pakke i baggasjen. Men, kjenner jeg meg selv rett, så er det ett og annet skarpt skudd inni der.

 

Så..... sitter her og klør meg litt i hodet. Skal jeg ta sjansen på at det går greit å ta med på flyet, eller kan det skape krøll med skarpe skudd ? Er noen tusen hylser som må sjekkes manuelt, hvis jeg skal sjekke om det er skarp ammo innimellom.

 

Hvis det går greit med ammo (ikke i håndbaggasjen) på flyet, så tar jeg det med i morgen.

Hvis ikke, tar jeg det med neste gang vi kjører.

:)

Link to comment
Share on other sites

"inntil 5 kg ammunisjon, i orginalemballasje" er reglene til SAS iaffal.

 

Nydelig. Takk skal du ha

:)

 

Ser ut som om det blir en smuuuule trangt i baggasjen. Ammoen blir nok liggende igjen. Følte det ble litt "rart" å ta med, når jeg ikke hadde våpenkort med meg

Men, takk for svaret. Veldig greit å vite

;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...