Jump to content

Hjortekrangel på Sunnmøre


mork

Recommended Posts

Tja, eg veit ikkje heilt eg. Har ting gått heilt rett føre seg, er det vel sjelden at det blir den heilt store krigen.

 

Man lyt hugse at man skal ta vare på alle rettighetshavere, noko det kan synes som om man ikkje heilt har lukkast med på Hareide. Elles kan eg ikkje tru at allt he gått føre seg heilt etter boka, sia man no er komen opp i ein slik situasjon.

Der er alltid minst to parter i ei sak, og i denne er det vist minst det.

Link to comment
Share on other sites

Valdet mitt er midt oppi denne krigen, jeg har ikke så god tid nå, men jeg kan godt skrive et lenger innlegg seinere, og fortelle dere om hvordan nabofeider, søskenkrangel, og sjalusi og misunnelse er med på å rasere hjortestammen på øya, samt å sette sinner i såpass kok, at noen snart får juling i eget hjem.

 

Så fortsettelse følger ;)

Link to comment
Share on other sites

samt å sette sinner i såpass kok, at noen snart får juling i eget hjem.

 

Så fortsettelse følger ;)

 

Håper inderlig at jeg misforsto deg nå og at den kommentaren var en eller annen form for spøk. Å forsøke å banke opp noen i vedkommendes eget hjem er faktisk noe av det dummeste noen kan gjøre og noe man faktisk kan risikere å bli "lovlig" drept av.

Problemløsning? Neppe!

Link to comment
Share on other sites

Slike strider har ofte sitt utspring i at det ved en objektiv gjennomgang blir fordelinger som ofte er mer korrekte, men der enkelte mister "goder" de urettmessig har hatt over lengre tid. Slike ting er aldri populært, spesielt hvis det da kommer noen andre tilgode. Likte den med Laks og Hjort i himmelen, det er nok mye sant i det:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...