Jump to content

Leirduebane nær Campus Evenstad?


222. Nitro

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg skal muligens gå høgskole på Evenstad til høsten og har søkt og søkt etter en leirduebane nær Evenstad men jeg klarer ikke å finne noen ting...

Noen som vet om en bane i nærheten og som vet om det drives konkuranser der?

 

Mvh Simon

Link to comment
Share on other sites

Her på Evenstad har vi "egen" skytebane som er åpen hele året. Tar vel en par minutt å kjøre dit, noen minutt mer om du går. Leirduekasteren har dessverre vært ute av drift en stund nå, men vi kan jo håpe den blir reparert snart. Ellers er håndkasterene blitt en hit blandt elevene. :wink: Ellers er det anlegget til Åmot skytterlag på Hovdmoen ved Rena som har alle fasiliteter ( http://kunder.finnfoto.no/2010/aamotskytterlag/ ) og Bjørnen Skytebane ved Kjemsjøen på Koppang, pluss en par andre småbaner i nærheten. Med andre ord, her er det LETT å finne skytemuligheter.

Link to comment
Share on other sites

Her er det fritt frem til å ha med våpen. Skolen har også våpenskap, så lovlig oppbevaring skal ikke være noe problem. Dette er tross alt en skole med svært mange jegere som elever, så slike ting er ikke det minste problem her. Ikke hunder heller. Skolen formelig kryr av både bikkjer og våpen.. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Her er det fritt frem til å ha med våpen. Skolen har også våpenskap, så lovlig oppbevaring skal ikke være noe problem. Dette er tross alt en skole med svært mange jegere som elever, så slike ting er ikke det minste problem her. Ikke hunder heller. Skolen formelig kryr av både bikkjer og våpen.. :lol:

 

Men man kan ta med eget våpenskap å ha på rommet sitt?

 

Hvis man har våpenet i våpenskapet til skolen må man få en "Lærer" til å låse ut børsa vær gang man skal ha den ut eller hvordan funker det systemet?

Link to comment
Share on other sites

Litt usikker hvordan det funker, da jeg har valgt å bo utenfor campus. Men tror ikke det er noe lærer med nøkkel, klarer ikke forestille meg det for alt i verden. Evenstad er en liten skole, ikke likt noe annet av høyskoler jeg har hørt om. Veit det er flere som har egne våpenskap på rommet, men tror man må være litt kreativ, da det ganske sikkert ikke er ønskelig med store bolter i veggene som jo er påkrevd på våpenskap under 300kg. Ta en telefon til skolen, alle i administrasjonen er superhyggelige og du får alle de svar du måtte lure på kjapt.

Link to comment
Share on other sites

Dette høres bra ut! :D

Der jeg er nå må jeg finne en internatvakt og vente på at vakten skal ha tid til å låse ut våpenet og skrive ned klokkeslett, antall skudd og våpen. Og når jeg skal låse våpenet inn igjen så må jeg igjen finne en internatvakt som kan låse inn våpenet også må jeg notere ned i en bok klokkeslett osv.. Veldig strevsomt når dagene er korte og det går 30 min før børsa er ute av skapet. Og når noen internatvakter er imot jakt så gjør det ikke ting enklere...

 

Men skal bli gått å være litt mer fri!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...