Jump to content

Myggfeller. Hvem, hva, hvor?


T3 Varmint

Recommended Posts

Mosquito Magnet funker fint men er relativt dyr, tok ca 1 brødpose med små onda jävlar på et par uker i fjor vår.

Skulle hatt en på hver side av huset, det er forøvrig langtidseffekten som er poenget (man utrydder store deler av hunnmyggen i området over noen sesonger) så man blir ikke myggfri over natten for å si det slik...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Etter å ha prøvd å være ute i kveld (klarte 3 minutter :( ) Så sender jeg denne tråden til topps igjenn. Vurderer strekt å gå til annskaffelse av myggfelle som er god på knott. Det er en million knott pr kvadratmeter her :evil: . Er det noen som kan si meg hva som er best til å fange knott av Skeetervac og Mosquito Magnet? Har prøvd og søkt etter forskjellige tester uten og blitt så veldig mye klokere. Det er som sagt knott som er hovedproblemet.

Link to comment
Share on other sites

Har ikkje funne noko effektivt middel mot knottar og klegg enno, men brukar myggmelk om sommaren etter ørretfiske både i skogen og på vidda.

Desse er å få tak i nestan overalt !

 

Under jakt likar eg ikkje å bruke noka form for motmiddel til desse insekta. Dei luktar relativt heftig, noko eg trekkjer negativt under jakt.

 

6670_mygga-myggmelk-roll-on_24.05.2011110021.jpg

Link to comment
Share on other sites

Den lille håndholdte ThermaCELL saken fungerer bra på myggen. Har brukt den i et par år nå,fks når jeg er på skytebana,fisking,ute i hagen etc. Men den jager nok bare bort myggen i umiddelbar nærhet.

 

Har også tenkt på en mygg felle av større kaliber,men har ikke hørt om noen som kan lovprise det og skryte det opp i skyene..så jeg veit ikke.

Link to comment
Share on other sites

Hadde en håndholdt termacell i hånda i går kveld når jeg prøvde meg ut, likevel ble jakken jeg hadde på meg helt grå av knott. Hører at Skeetervac og Mosquito Magnet funker men er usikker på hvilken som funker best mot knott. I dag er det vindstille og gråvær så det blir vel å være inne i dag å :(

Link to comment
Share on other sites

Som sakt jeg har Skeetervac og har hatt den lenge uten noen videre effekt . Den fanger mygg og knott men ikke i imponerende mengder og holder slett ikke en fotallbane ren for mygg og knott som det annonseres om.

Hvis du først kjøper så er det veldig viktig å prøve den på forskjellige plasser slik at du finner den mest effektive plassen. Du fanger gjerne en million knott og mygg men hva f... hjelper det når det er 1 milliard igjen.

En annen ting er også at det er ett veldig stort gassforbruk 10 kg = ca 14 dager.

 

Det som hjelper er å få myggmiddel fra Statene med ett himmla høyt Deet innhold.

 

Men for all del løp og kjøp................

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...