Jump to content

NM Jegertrap og Lerduesti 2011


gunner

Recommended Posts

Spørs om det blir en liten tur dit :-)

...bare dritt jeg var så uheldig å ha flax første gangen jeg skjøt lerduesti, og gikk rett opp i A...

Folk som skyter aktivt er i lavere klasse enn meg, mens jeg bare har skjutt ett NJFF-stevne... :S

 

Man må skyte A-kravet to ganger i løpet av en sesong får å rykke opp, og man kan bare rykke en klasse opp om gangen, så her høres det ut som det har skjedd noe rart.

Link to comment
Share on other sites

Det var da rart.

Fordi jeg ikke skjøt i fjor, kanskje?

Denna klasseføringa har til dags dato aldri vært rett for min del.

Som junior ble jeg satt i JB, når jeg skjøt meg opp i A i jaktfelt, ble jeg satt i B, og når jeg kom ned igjen i B, sto jeg i A.. Og i år står jeg jammen i F på jaktfelt, sjøl om jeg aldri har vært i den klassa, eller for den del følt meg hjemme der når det gjelder jaktfelt..

 

Det spørs vel om det blir noen smeller læll da :D

Link to comment
Share on other sites

Ja det savnes litt klar info om Nitedalscupen, særlig nå når påmeldingen er åpnet. Jeg ser ingenting hverken hos arrangøren eller hos Norma.

Det er nok en del som legger opp hovedskytingen slik at de har anledning til å prøve seg på cupen.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Noen som har hørt noe ang nittedalscupen?

Hørt mye forskellig, at den ikke skal skytes på samme sted som NM???

Rykter har jeg lært meg til å ikke lytte på..

Det ville være totalt mot normalt å ha NC utenom NM arenaen..

Ring Harald Hindrumsen i Mo i Rana JFF. Han er en av sjefene for den cupen,å kan sikkert gi deg et korrekt svar :)

Så legger du ut infoen vdr dette her i denne tråd :)

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg snakka med Harald Hindrumsen.

Han forklarte at det skulle gå som vanlig, men det ble ikke på anlegget til Løten JFF. Det var ikke sikkert hvor det skulle skytes men det ble ganske nærme Løten sine baner kansje på terningsmoen...

Dette er pga arrangøren av NM ikke vil ha cupen :roll:

Link to comment
Share on other sites

Det ante meg at det kanskje var slik når jeg så sponsorene som var listet opp på NM-sidene.

Det byr selvsagt på utfordringer for arrangørene å få avviklet cupen på sitt anlegg samtidig med all annen skyting. Det er vel trolig også en økonomisk side av saken. Jeg er imidlertid slett ikke overbevist om at arrangøren ivaretar ønskene fra flertallet av skytterne når de distanserer seg fra Nitedalscupen.

 

Uansett er det ønskelig at Norma informerer om hvilken dag de tenker seg skytingen avviklet, så snart de har et evt. opplegg klart.

Link to comment
Share on other sites

Det ante meg at det kanskje var slik når jeg så sponsorene som var listet opp på NM-sidene.

Det byr selvsagt på utfordringer for arrangørene å få avviklet cupen på sitt anlegg samtidig med all annen skyting. Det er vel trolig også en økonomisk side av saken. Jeg er imidlertid slett ikke overbevist om at arrangøren ivaretar ønskene fra flertallet av skytterne når de distanserer seg fra Nitedalscupen.

 

Uansett er det ønskelig at Norma informerer om hvilken dag de tenker seg skytingen avviklet, så snart de har et evt. opplegg klart.

Et av argumentene for at cupen ikke bør gå på nm arenan er at norma til nå har fulstendig overkjørt arrangørene når det gjeld bruk av baner osv.

Ved flere nm har det skapt mye trøbbel for hovedskyting å kveldsfinaler...

Å det har litt med økonomi å gjør, norma vil ha det meste selv å forventer at alt skal ligge til rette for dem uten å yte noe tilbake...

Hvis cupen skal være liv laga er det nok endel ting som bør endres...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Påmeldingen er avsluttet..

Ref:Ordinær påmeldingsfrist er nå gått ut, og det var ved fristens utløp påmeldt 722 på jegertrap og 638 på lerduesti. Tidlig i NM-uka er det fortsatt plasser ledig, og det vil bli mulighet for etteranmelding mot ekstra avgift (200,- for senior og 100,- for junior) på disse ledige plassene.Ref slutt.

...men det er fortsatt 173 ledige plasser på trap`en :)

Så det er enda en sjangs å få delta,men jeg regner med det blir fullt i år ja.

Å for dem som er spessiellt interesert så opplyses følgende:

NM i Lerduesti 2011 skytes på Promatic lerduekastere!

NM i Lerduesti og Jegertrap 2011, skytes på Hornet lerduer!

 

Ang Nittedalscup,s går denne på onsdag som er vanlig,men ikke på NM arenaen. Men det er nevn tiligere..

 

Dette fra arangørene:

 

Cupen blir på Terningmoen skytebane som ligger på Elverum,inne i militærleiren.

Har fått låne en trapbane som holder mål å har godt med parkeringsplasser

Det vil bli satt en vakt i porten som slipper dere inn. Vi vil skilte godt frem til banen...

Link to comment
Share on other sites

Hei Gutter og Jenter

 

Noen som kan hjelpe meg med overnatting 11-16 juli vi er en gjeng skyttere med familier som trenger overnatting, helst fordelt på 3 rom/hytter /leiligheter.

Allt opp til en times kjøring fra Løten er aktuelt. (vi vil jo helst være i samlet flokk :D )

 

Takknemlig for alle tips :winke1:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Seneste sjangse for å skyte på trapen er

Lag 105 - 13. Juli, 08:00

 

Skive: 1 Startnr: 521

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Klasse: B Klubb: xxxxxxx Jff Skive: 2 Startnr: 522

Skive: 3 Startnr: 523

Skive: 4 Startnr: 524

Skive: 5 Startnr: 525

 

Etter dette er det fullt.

Har ikke tellt,men ca 170 ledige plasser fra første dag å fram til da..

Men dette gjelder trap. Stien har jeg ikke sjekket.

Er det bare jeg og 2 til fra forumet som skal dit???

Link to comment
Share on other sites

Jeg skaut midt på dagen i går. Var heldig med vinden, så ut som andre lag hadde noe problemer med at vinden trykte ned duene.

 

Førsteserien endte på 24 treff, skaut under due nr. 10 som reiste rett ifra. Andre serien ble tilslutt 23, bom bak på ei høyredue og en bom jeg ikke skjønner noe som helst av!

 

Kveldsfinalen gikk som vanlig rett vest, endte tilslutt på 69.

 

Arrangementet gikk tilsynelatende på skinner, keep on! :)

 

LOR

Link to comment
Share on other sites

Gikk igjennom stien idag. Supre skyteforhold, fin sti og ingen arrangørmessige problemer. Bra!

 

Selv endte jeg på 45 treff (9+10+8+8+10), slikt blir det ikke finale av! Tre bom var feilvurderinger, to var slurvefeil.

 

Nei, neste år.. da lell :lol:

Link to comment
Share on other sites

Stien synes jeg var ganske overkommelig bygget egentlig og hadde tenkt å skyte mye treff på alle postene :mrgreen: , men alikevel klarte jeg å kåle det til, vi stod først og vurderte om vi skulle varme opp før vi gikk ut, men ga faen da vi ikke likte den g-sportpressen noe spesielt og da var vi desverre ikke klar over at det var to presser til oppe på riflebanen :? , endte opp med å skyte stiv som en pinne de tre første postene og avsluttet med 9 og 10, men da var det jo for seint, 39 blir det i alle fall ikke finale av :lol:

Men tenkte nok at på den stien der blir det tett med høye poengsummer på toppen, fordundrer meg vel ikke om det er fler som fyller etter hvert heller.

Link to comment
Share on other sites

Godt å høre at det er flere som er missfornøyd med egen innsats på stien. Gikk ut med godt mot idag og følte at dette var en sti for lillegutt. Og det var det 3 av 5 poster var virkelig midt i blinken for meg. Men desverre så hadde vi jo også post 3 og 4 som er kjempe fine poster. Men åssen faen skal de duen treffes. For det skjønte tydeligvis ikke jeg. :shock::shock: (10 9 3 5 10)

Så 30 bra skudd med 1 konsentrasjons svikt. Og 20 som ingen ting stemte. Velkommen til Nm.

Link to comment
Share on other sites

Helt perfekte forhold der oppe syns jeg. Hadde 24 på bane 1 og bommen var kun meg.

Men mer perfekt bane en bane 2 skal du lete lenge etter. Fy faen å duene vinker til en der.

Men selvfølgelig måtte de berømte Nm tankene komme og dermed kom en raskt ned på 21.

Men med all den negative praten det er der oppe ang bane 1 så kommer det fort i hodet på en.

Og dermed er det vanskelig å få til 25.

Link to comment
Share on other sites

N M ........

 

Disse bokstavene skremmer vannet av veldig mange. :mrgreen:

En kompis av meg som skyter 25 nesten hvor som helst, som skjøt 2 x 21. Har snakket med folk som er der, men har ikke hørt noe negativt om trap-banene. Det eneste som ble nevnt, var at duene gikk noe lavt på bane 1, men en god skytter skal da takle det også.

 

Han som leder er bare unggutten. Akkurat nå er han hjemme her på Levanger i Nord-Trøndelag. Hvorfor? Han fikk ikke fri fra arbeid :lol::lol::lol::forvirra::wtf:

Link to comment
Share on other sites

Trappbanene der oppe må vel være helt tragiske, nå har snart 700 skyttere skutt og foreløpig er det bare 3 25 serier på bane 1 :overrasket:

 

Tja, det var mye snakk blant folk om hvor harde duene var samt hvor kjapt og lavt duene på bane 1 gikk (kastemaskinen ble bytte tidlig under NM). Og slikt blir de fleste påvirket av. Og det er et faktum at ufattelig mange toppskyttere fikk sitt NM ødelagt nettopp på bane 1. Undertegnede var i delt NM-ledelse på trap'en etter serie 1, så helt umulig å skyte på er ikke den banen :lol: .... Synes vel ikke at duene gikk så lavt der i dag (kan variere pga vinden), men de var kjappe.... Men det er jo ikke lett å vurdere kastelengden så lenge duene klasker i vollen med bark lenge før de normalt ville ha landet.

 

Bane 2 er helt topp. Men 90 gr kastevinkel og rmelig høyde duer kan være utfordrende. En bom jeg ikke skjønte noe av samt 1 bom under ga 23 og 48 inn i kveldsfinalen. Dvs en unik mulighet for å nå hovedfinalen, som faktisk ser ut til å gå på 70. Men det var nok en grunn til at kun 5 mann har skutt 25 på kveldsfinalen :roll: . Veldig høyde duer og 90 graders kastevinkel gjorde at duene kom opp i himmelen. Ikke helt min greie.... Etter 2 gode treff fra plate 5 ble det en trippelbom (2 av disse skarpe høyreduer) :oops: . Rakk ikke engang å bli nervøs før det var gjort. Ytterligere 2 slurv ga 20 i kveldsfinale og 68 totalt. Ja, ja - takler man ikke alle baner er man ikke god nok :winke1:

 

Stien? Jo, hadde da 2 poster med 10 :lol:

Link to comment
Share on other sites

Da var NM åver for denne gang,å en værdig vinner vil jeg si. Det er da den beste som står igjenn som seiersherre eller kvinne åkkesom uannsett gren

For egen del så ble det 43 på trap og 41 på stien. Har laget dagsrapporter på leirduebloggen min hvis du har lyst å lese :)

Ang bane 1,så ja duene var kanske litt raske,men godt innafor NJFF sitt reglement for jaktskyting. Dette i.f NJFF`s rep Svein Myrlund)

Husk at sektorpinnen rett fram fra plate 3 sto på 30 m og ikke 40 som normalt.

 

Et smærtefritt arrangement synest jeg å all honnør til alle hyggelige og dyktige funksjonærer. Jeg kommer gjærne tilbake ved en senere annledning.

Åsnes JFF er arrangør til neste år..

I`ll be there :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...