Jump to content

Pilker kammerfolket?


PederR

Recommended Posts

hallo

har faktisk av en eller annen grunn startet pilke relativt mye de siste 3 årene.

å i år opplevde jeg noe jeg aldri har opplevd eller noen av de jeg var sammen med da,

skulle ta over et pilkehøl for ene kameraten min. slapp utti mormyrskaen så den skulle synke til bånd så jeg kunne justere den. får akkuratt satt meg å skulle ta å justere da sitter jeg bom fast å kommer ingen vei. starter å få prøve å dra opp. plustelig titter jeg inn i ei stygg purke av ei gjedde på ca 1 kg dæggern jeg skvatt.

 

en artig opplevelse.

 

menne pilker dere a?

Link to comment
Share on other sites

Klart jeg pilker. :wink:

Blitt mindre og mindre med årene, men fra jeg var 14 til ca 25 fisket jeg aktivt konkurranser hele vinteren og reiste land og strand rundt.

 

Gjedde på mormyshka er ikke veldig vanlig, men heller ikke veldig uvanlig. Som regel blir de ikke med opp men klipper elegant av snøret. Så ganske artig de gangene man faktisk får de opp. :D

 

De siste årene har jeg lagt konkurransefisket på hylla, og trappet hardt ned på isfisket. Men det blir enda noen turer ut, nå hovedsakelig etter røye på høsten og gjedde på våren. Etter at jeg flyttet til Østerdalen måtte jeg jo også prøve å pilke lake, da det var litt nytt for meg. Har enda til gode å få noen med noe særlig størrelse på, så om noen føler for å lære meg lakefiske etter de litt mer voksne individene hadde det vært veldig kult. :wink:

 

I morgen blir det pilketur, da er det meite etter gjedde og storabboren som står på planen. Blir spennende å se hvordan det går.

Link to comment
Share on other sites

Når du sier det så... Jeg og en kompis var og pilka "et sted i fjellet" i dag. :wink: Kniven til venstre er en Hunter jaktkniv, altså en normalt stor kniv til sammenligning. Dette er kompisen min sin fangst. Vi fikk 14-15 røyer over kiloen, han fikk 4-5 på rundt 2 kg, hvorav den største kubben der nok veide innpå 2,5 kg. Det meste av fisk under kiloen fikk friheten tilbake. Alle tatt med tradisjonell røyeblink og maggot som agn.

 

198599_1610995439576_1376942356_31310198_7402260_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
hallo

har faktisk av en eller annen grunn startet pilke relativt mye de siste 3 årene.

å i år opplevde jeg noe jeg aldri har opplevd eller noen av de jeg var sammen med da,

skulle ta over et pilkehøl for ene kameraten min. slapp utti mormyrskaen så den skulle synke til bånd så jeg kunne justere den. får akkuratt satt meg å skulle ta å justere da sitter jeg bom fast å kommer ingen vei. starter å få prøve å dra opp. plustelig titter jeg inn i ei stygg purke av ei gjedde på ca 1 kg dæggern jeg skvatt.

 

en artig opplevelse.

 

menne pilker dere a?

 

Hvis du ser på skrytetråden for fiske så ser du det :!::!:

Link to comment
Share on other sites

Jepp! Fikk plutselig en voldsom pilkelyst rett over jul. Skaffet til veie isbor og litt utstyr og la avgårde, mange ganger. Bare fått noen ubrukelige småabbor. Har dog lest at fisken skal være veldig inaktiv med så mye snø på isen (mørkt), så jeg skal gi den litt større fisken en sjanse når snøen blir borte.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Siden du vet bedre: Sjekk signaturen din! Dette tenderer til et dumt svar selv om det er i spørrende form.. Har du så lite å skrive om, bør du neppe kritisere andre medlemmer her på forumet på den måten du gjør!

Link to comment
Share on other sites

Siden du vet bedre: Sjekk signaturen din! Dette tenderer til et dumt svar selv om det er i spørrende form.. Har du så lite å skrive om, bør du neppe kritisere andre medlemmer her på forumet på den måten du gjør!

 

Herregud... nå får du serrøst roa deg... det var overhodet ingen form for krittisering, og det veit du godt.

Gå og legg deg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...