Jump to content

Da ble det rifle på meg og :D


ersa

Recommended Posts

Hvis du a) har tatt jegerprøven eller b) kan dokumentere medlemskap og aktivitet i en klubb som driver jaktfeltskyting kan han søke med det formål at du er buker og vil få registreringen overført når du oppfyller alderskravet. Dette har jeg nettopp gjort med en .222 som sønnen min fikk til 12-årsdagen.

Link to comment
Share on other sites

@ersa; jeg er 17 år :D

 

Gjorde denne feilen jeg nevnte i innlegget mitt over her når jeg kjøpte hagla mi.. Så den står i far sitt navn så om jeg skal ha den i navnet mitt så må jeg først sende søknad; 430kr også ta det som arv(?) om jeg husker riktig..

Link to comment
Share on other sites

ja nå må far bare få ut fingerern og få levert søknadden:P og vist han ikke får godkjent pga at han allerede har 6 jaktvåpen i sitt navn så har mor nylig bestått jegerprøve og har 6 våpen og gå på :D

 

Ja, du må raske på. Han som behandler søknadene på birkeland er ikke akkurat rask i avtrekkeren...

Link to comment
Share on other sites

@ersa; jeg er 17 år :D

 

Gjorde denne feilen jeg nevnte i innlegget mitt over her når jeg kjøpte hagla mi.. Så den står i far sitt navn så om jeg skal ha den i navnet mitt så må jeg først sende søknad; 430kr også ta det som arv(?) om jeg husker riktig..

 

Det er gratis omregistrering når det er arv.

Link to comment
Share on other sites

arv i direkte nedadgående linje skal vel være gratis, men litt utsikker på om det er gratis om du ikke har våpenkort fra før. Normalt koster det jo vel rett over 900 kr første gang du søker om våpen, og så noe over 400 seinere (halvparten av første gang), så mye mulig siden det er førstegangs våpen at du må betale.

Link to comment
Share on other sites

nå begynner jeg å bli litt iritert!

mamma var innom lensmanskontoret nå for og få godkjent søknaden. og alt var greit bortsett fra at det var en som måtte skrive under var på kurs og kommer ikke igjen før etter påske så det vil si at jeg må vente til etter påske for og få tilbake søknadden og få hentet rifla KUNN pga en underskrift :evil: ( vist han hadde vert der i dag så hadde den vert godkjent nå)

Link to comment
Share on other sites

jeg ringte og snakket med politikammeret i kristiansand og på birkeland i dag. og jeg fikk tak i lensmann i birkenes og snakket med han. vi ble enige om at vi skulle trekke søknaden som mamma leverte og så skal pappa søke på nytt. da slipper vi og vente til over påske og så slipper pappa og ha sånn låne lapp av mamma hver gang vi er på jakt. så lensmann sa at "jeg er på kontoret i hele ettermiddag så derer kan bare stikke innom så ordner vi det" denne samtalen ble tatt 12:15 og kontoret stenger kl 14:00 og når jeg ringte kl 15:00 fikk jeg beskjed om at han satt i ett møte og skulle rett hjemm etter det. så det må ha vert dagens største skuff! :evil: og det er stengt i morgen :cry:

Link to comment
Share on other sites

Tviler sterkt på at du vil merke noen forbedring ved å bytte kikkert fra Kahles til S&B. Begge siktene er i en slik ytelsesklasse at du må i et optisk laboratorium for å kunne måle forskjell.

 

 

grunne til at jeg vurderer og bytte er fordi det er lys i den modellen jeg vurderer og kjøpe og det er det ikke i den som står på;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...