Jump to content

Patronen blir ikke med ut


16/70

Recommended Posts

Har en sako quad 22lr. Et problem har dukket opp, patron som ikke er avfyrt blir ikke med ut igjen. Ved avfyrt skudd,reperterer den som den skal med hylse utkast. Men derimot viss en ny patron blir ført inn i kammmer,og det ikke blir noe skyting. Da må jeg pirke ut patronen,henger ikke på utdrageren ut igjen. Litt dumt når en avblåst situasjon oppstår å sluttstykket er i bakre stilling,ligger skarp patron igjen :( Er dette en smal sak som kan fikses el??

Link to comment
Share on other sites

Kjenner ikke spesielt til den modellen, men det er en ganske vanlig feil på salongrifler generelt. Som oftest er det enten bare skitt og kruttslam under utdrageren som hindrer denne i å ta ordentlig tak, eller det kan være brudd på utdrager eller fjær. Dette er vanligvis enkelt å få ordnet.

Link to comment
Share on other sites

eg hadde sånn på ein cz 452,og selv om den var nypusset og oljet så satt uskutt patron fast i løpet,det viste seg att det var ein produksjonsfeil og att kula blei presset inn i bommene slik att den satt fast,børsa blei sent tilbake til forhandler (alms) og vips etter ein uke så var alt fikset

Link to comment
Share on other sites

Trange kammer er postivt for presisjon, men man risikerer at man ikke kan tømme våpenet uten å avfyre det. Man kan f.eks kjøpe piper til 10/22 med såkalt "Bentz"-kammer, og da er det underforstått at man godtar å måtte skyte våpenet tomt.

 

Tror ikke Sakoen er ment å fungere på denne måten. Kan være en grad i kammeret. Hvis det ikke hjelper å gjøre rent kammeret, så lever riflen inn der du kjøpte den, og få polert kammeret. Test presisjonen før og etter med lik ammo, og dokumenter det i fall de ødelegger kammeret ditt.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Hei, jeg hadde samme problem med Quaden min. Kammeret var for trang og det er en produksjons feil. Jeg tokk kontakt med forhandleren og han med importøren (Schou våpen) og de fikset feilen. Nå fungerer alt som det skal :)

Link to comment
Share on other sites

har du så kort friflukt at kula sitter i bommene? Akkurat det, kombinert med enkelte typer ammo, har køddet det til i min 200str med samme symptomer.

 

Møkk i kammeret er en annen mulighet, er tydelig at det er kula som er problemet siden det funker fint med skutte hylser.

Link to comment
Share on other sites

At kammeret er trangt, møkkete og evt at kula tar i bommene vil jo forsterke problemet, og stille enda høyere krav til en utdrager som fungerer skikkelig!

Hvis kamringa av patronen føles normal, ville jeg først sjekka/ justert evt byttet utdrageren før jeg lot noen rote med en kammerbrotsj i mine kammer iallfall! At kammeret preger kula blir ikke sett på som noen bakdel presisjonsmessig! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...