Jump to content

Pistol for links skyttere?


mrt89

Recommended Posts

Hei. Har prøvd og søkt litt rundt på nett angående pistoler for oss som skyter links. Har vært inne på diverse nettbutikker, både norske og utenlandske uten og finne konkret informasjon. Det står ikke oppgitt om den kan levers for oss links skyttere.

 

Eneste jeg har funnet er H&K P30. Jeg likte det meget godt at både høyre og venstrehente kan bruke denne pistolen.

 

Så spørsmålet mitt er om noen her inne her en god oversikt over hvilke pistoler som levers 100 % for links skytere?

 

Pistolen skal brukes til praktisk skyting om det har noe og si.

Kjekt om det er mulig og modifisere pistolen også til egne ønsker.

Link to comment
Share on other sites

De aller fleste aktuelle pistoler er brukbare ut av eska med litt tilpassing av dine håndgrep eller kan enkelt modifiseres for linksskyttere med dobbelsidig sikringsfløy og dobbelsidig eller reversibel magasinutløser. Sleidestoppen har du ikke særlig bruk for til praktisk skyting. Se tråden her: http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=15&t=31222

Link to comment
Share on other sites

0?

 

Jeg har kun sett pistoler som har betjeningsorganer (sikkring, sleideutløser, magasin utløser o.l.) på begge sider av pistolen, eller disse kan snues til den siden man øsnker å bruke.

 

Har aldri sett noen som kommer original som kun links fra fabrikk, men finnes det hadde det jo vært en artig kurositet å vite om.

Link to comment
Share on other sites

Trenger jo ikke og være kun til links skytere da. Men slik at jeg kan bruke den. Feks slik som H&K P30 er.

Har jo også lyst til at slaidstopp skal være mulig og bruke, selv om du sier man ikke har serlig bruk for det.

 

Noen som kan komme med noen anbefalinger angående pistol som er tilpasset oss som skyter links? Eller er mulig og tilpasse.

Er vist orde ambidextrous jeg er ute etter. Men etter det jeg skjønner vil ikke det inkludere magasinutløseren, den vil jeg også ha på "rett" side :lol:

Link to comment
Share on other sites

Heckler & Koch USP kommer som standard med magasinutløser som fungerer for både høyre/venstre. Litt annet konsept enn trykknapp måten (den vanligste), man presser magasinutløser litt nedover for løse det ut.

 

På Glock Gen4 kan du selv bestemme høyre/venstre side for utløser.

 

1911 modeller, her får du både ditt og datt.....

 

Anbefaler deg å ta en titt på nettsidene til produsentene, og se hva de listefører, eventuelt som ekstradeler også. Eller sende de en mail. Vil tro der er ganske mange pistolskyttere der ute som kunne tenkt seg våpen mer tilpasset links, for ikke å si revolverskyttere.....

Link to comment
Share on other sites

Tanfoglio er vel mulig å bytte over magasinutløser frå fabrikk, ellers er det vel en grei sak å få til ambi-sikring på dei fleste militærlignende pistoler.

Er selv venstrehent og har en sti 1911, har kun ambi-sikring, magasinutløser funker like fint med lange- eller pekefinger og klarer og fint å presse ned sleidestoppen etter nytt magasin med pekefinger. revolver var litt merklig i starten, men etter litt trening bytter ej så fort mellom hendene at ej nesten ikkje ville tapt noe i forholde til høgrehendte ved hurtigt skifte av ammo (via klips o.l.).

 

Men vanlige pistoler funker det aller meste av funksjoner med pekefinger/langefinger istedenfor tommel, er bare skjefte som egentlig kan skape krøll, og det finnes det stort sett muligheter for å skifte ut.

 

Også med tanke på håndstørrelse så er det ikkje akkuratt noen bamselabber ej har, er vel middels/små hender (hanskestørrelse 8.5 fant ej ut på B.D-langrennshansker :wink: )

Link to comment
Share on other sites

Jeg er links og bruker Tanfoglio gold match. Får satt på ambi safety som jeg brukker til å hvile tommelen på når jeg skyter, mens magasinutløser kan snues om. Nå vurderer jeg faktisk å snu den tilbake igjen siden det er lettere å løse ut med venstre pekefiner enn med tommelen. Er egentlig bare snakk om øvelse.

 

Jeg har en GSG 1911 22LR som jeg bruker rett ut fra eska uten noe annet. Når jeg får klikk drar jeg jo sleiden med høyre for å få ut, og ved magasinskifte drar jeg i sleiden når nytt magasin er i, eller bruker venstre pekefinger igjen for å løse ut sleiden.

 

Har og brukt glock 17 hvor man bøyer ut sleidelås så den er lettere å betjene med pekefinger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...