Jump to content

amerikansk krutt, vanskelig å importere??


Recommended Posts

Må si meg enig med Sigurd her. Skal selvfølgelig ikke beskylde deg for å fare med løgn Sauer, men jeg lurer litt på om du har kvalitetssikret infoen din. 93/15/EØF (93/15/EEC) er en EU-direktiv, og når kruttet kan selges i EU-land bør det ikke være noen problemer i Norge.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

@Sauer 150

 

Jeg har CE merket og godkjenningsnummeret til Hodgdon Longshot. Det er helt feil at det ikke er å fremskaffe..... det er bare å spørre etter det. Det enkle er ofte det beste. Forøvrig er vel kanskje ikke Eurenco VD Håkan den rette å spørre når det gjelder spørsmål om import av amerikanske krutt? Eurenco er jo Vihtavuori? Hvis du skal importere Volvo så ringer du vel neppe til Harald Møller med spørsmål om hvordan du gjør det?

 

Igjen sier jeg det samme; jeg blir litt lei når forhandlere skylder på blypriser, kobberpriser, messingpriser, høy Euro, høy dollar, høy oljepris, finanskrise og et elendig boligmarked. En oppfordring til dere alle; si det som det er - dere har problemer med å tjene nok penger og må sette opp prisen for å sørge for at butikken går. Tipper det er en forklaring de aller fleste vil ha forståelse for.

Jeg er i ferd med å skaffe meg amerikansk krutt jeg, så for meg spiller det ingen rolle at Eurenco VD Håkan ikke vil ha konkurranse på det norske markedet.

 

Sigurd

Link to comment
Share on other sites

[igjen sier jeg det samme; jeg blir litt lei når forhandlere skylder på blypriser, kobberpriser, messingpriser, høy Euro, høy dollar, høy oljepris, finanskrise og et elendig boligmarked. En oppfordring til dere alle; si det som det er - dere har problemer med å tjene nok penger og må sette opp prisen for å sørge for at butikken går. Tipper det er en forklaring de aller fleste vil ha forståelse for.

 

 

hehe prøvde ta det samme opp i en anna tråd, da var det noen som tok bortimot bånntenning

viewtopic.php?f=17&t=12604

Link to comment
Share on other sites

@ fredgresch;

Jeg tror denne tråden ble startet mtp krutt til bruk i haglelading, da de fleste ladetabeller til hagle er for amerikansk krutt.

Hvordan er det med ladedata til hagle for dette kruttet?

 

Siden du ikke gadd,,, så tok jeg og Googlet på Noblesport :mrgreen:

 

Kanskje dette kan gi deg noen svar:

 

 

http://www.dkgtrading.com/nobelsport/gr ... oading.pdf

 

Uten og være helt sikker, skummet igjennom Pdf'en, men for meg så det ut som om alle de kruttsortene var amerikanske og ikke fra Noblesport.

 

Edit... Hmm så flere som så det samme som meg :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ser ut til at Sauer150 er forsvunnet fra oss.... Men han hadde jo snakket med noen som visste at amerikansk krutt ikke kunne selges/importeres til Norge pga manglende CE merking.... Bare sånn at den misforståelsen er ryddet helt totalt ute av veien:

 

normal_Hodgdon_Longshot.JPG

 

Og bak på denne boksen:

 

normal_Hodgdon_Longshot_CE_merket.JPG

 

 

Sånn. Da kan forhandlere/importører rundt om i landet komme med gode forslag på hvorfor dette stoffet ikke kan selges i Norge.

 

mvh

Sigurd

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...