Jump to content

Der skulle du ha "Vøri"!!!


500Bowen

Recommended Posts

Tenk å hatt en slik forretning her!

Tipper at at en slik forretning hadde gjort det bra her, i motsetning til mindre butikker som har problemer for tiden, pga alle jegere lokaliserer seg i nærheten der og går helt bananas :mrgreen:

Det hadde ihvertfall jeg gjort..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Bra at dere er begeistret for utvalget i denne sjappa - jeg er det ikke!

 

Riktignok stoppet avspilleren min på 6.45, så det er kanskje noen alminnelige våpen på slutten. Men det eneste jeg kunne tenkt meg så langt, var etpar brukte M/98 de sveipet forbi - kunne jo vært bygd opp til noe brukandes. Og rundt 5.00 vistes noen trekolber. Ellers var det plast, kort-korte piper, lang-lange magasiner stikkende ut! Det eneste jeg synes denne filmen dugde til, var å underbygge Michael Moores vrengebilde av amerikansk våpenkultur!

Link to comment
Share on other sites

Var litt ensformet utvalg.. Selv om jeg har plast og bananmagasin i våpenskapet, vekker de liksom ikke go'feelingen hos meg.

 

Lite er så vakkert som edelt tre i symfoni med metall, toppet med krystall klart glass eller korn med med duft av sot fra stearinlys. Alt utført med ørsmå tolleranser, rikelig stemplet, kontrolert og signet av paven..

Effektivitet -og faktisk tidels presisjon er jeg da villig til å skyve til sides. Skulle dassen brenne, stiller jeg min lit til det våpenet Kongen har lånt bort til meg.

 

 

 

Edit: 4:42 - er det en Mossberg hagle med rekyldemper tro? :?

Link to comment
Share on other sites

Bra at dere er begeistret for utvalget i denne sjappa - jeg er det ikke!

 

Riktignok stoppet avspilleren min på 6.45, så det er kanskje noen alminnelige våpen på slutten. Men det eneste jeg kunne tenkt meg så langt, var etpar brukte M/98 de sveipet forbi - kunne jo vært bygd opp til noe brukandes. Og rundt 5.00 vistes noen trekolber. Ellers var det plast, kort-korte piper, lang-lange magasiner stikkende ut! Det eneste jeg synes denne filmen dugde til, var å underbygge Michael Moores vrengebilde av amerikansk våpenkultur!

 

Jo da, jeg ser den. Her på berget ville man nok bli uglesett, om man tok meg seg en del av de riflene de har "Over there" og la seg ned for å skyte til storviltprøven!!! :winke1: Men du må innrømme at de har ett vannvittig utvalg, for den lovlydige borger.....Men å legge opp til en diskusjon om våpenkultur var ikke sensikten!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 

"Voksen" samling på han her karen ja :winke1: (Tror han bidratt en del til at enkelte magasintyper er vanskeligere å få tak i nå :P

 

Om du føler for å bli litt ekstra misunnelig, så kan du også se part 1, hvor han viser frem ammo-lageret, noen eldre rifler og diverse pistoler.

Link to comment
Share on other sites

Har vært i tilsvarende butikker der borte.. I Atlanta,GA hvor denne butikken ligger er det bare å ta med penger å handle så lenge du er amerikansk statsborger og har plettfritt rulleblad. Ingen begrensning på hva du kan kjøpe eller hvor mange du vil ha. Noen stater har "begrensning" på 5 håndvåpen i måneden og noen stater har begrensning på magasin kapasitet , max 10 skudd. (NY, NJ,MA og CA såvitt jeg husker i farta).

 

Ellers kan man bare kjøpe det man vil, når man vil.. Walmart er åpen 24 timer i døgnet og har både våpen og ammunisjon i bøttelass.

 

Hadde jeg fått jobb der, og ikke hatt noe forpliktelser i detta landet hadde jeg ikke hatt noe problem å flytta til statene. Enten Indiana, Tennesee,Luisiana, Georgia eller Florida hadde passet meg helt glimrende.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...