Jump to content

Lengde på løp og hva slags demper til Cz 455 American 22lr?


222. Nitro

Recommended Posts

Hei! :D

Nå har jeg sett rundt i forumet og leitet etter riktig svar men det er vanskelig. Så nå skal jeg være så frekk at jeg spør dere direkte!

Jeg skal kjøpte meg en Cz 455 American i 22Lr også er løpet 525mm langt og jeg vil gjerne kappe løpet slik at med en lydemper så blir ikke løpet så forferdelig langt. Hva er deres mening om hvor mye jeg skal få kappet løpet? Tenker å kjøpe meg en Ase-Utra Rimfire Supressor lydemper som demper 28-32db, men vet ikke om det er verdt å bruke så mye når kanskje en A-tec rimfire til 450kr er like bra? Jeg vil helst får salongen til å være så stille som mulig så at jeg bruker 1100kr på en demper gjør ingenting. Har tenkt å kjøpe senere et 17.hmr løp så det vil jo smelle bra.

 

Håper dere kan komme med tips og råd og at de som følte at jeg var frekk som lagde et emne tilgir meg :lol: .

 

Mvh Simon

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville gått for en A-tec rimfire til 22LR og kappet løpet ned imot minimums lengde. Demping av 22LR krever ikke noe dyrere demper.

Til .17 hmr kan du kansje sette på flere moduler, har ikke prøvd det selv.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Jeg har kjøpt meg CZ 455 American i 22lr. Har fått kappet løpet til 43 cm og satt på en 22 hogan WMR demper.

 

Greit å ikke kappe helt ned til grensa på 40 i tilfelle man driter seg ut og ødelegger gjengene så kan de lages på nytt uten å måtte kjøpe nytt løp i tillegg.

 

Har tenkt til å kjøpe meg 17.hmr løp senere jeg også. Ble anbefalt denne demperen for å kunne bruke den på begge. På 22.lr hører man ikke en dritt med sub ammo i alle fall:D Har ikke fått testet den med standard ammo enda.

 

Bilde av den ligger i bildetråden.

Link to comment
Share on other sites

Har en 455lux, ferdig gjenget og med full løpslengde. Tidligere hadde jeg jeg en 452 heldempet av Alm`s.

Ble litt skuffet da jeg satte en A-tec rimfire på den nye rifla. Ble til at jeg kjøpte en A-Tec demper til, og satte på

4 ekstra moduler. Fremdeles er den ikke i stand til å dempe CCI Std like godt som den heldempede gjorde. Sub ammo

dempes rimelig bra. Nå skal det sies at løpet på heldemperrifla også var portet inne i demperen. Har nok endel å si.

Link to comment
Share on other sites

japp.

 

Jaktdepotet i Drammen.

 

850,- men kjøpte den som en del av ei pakke, så fikk rabatt.

325gram på en 50-år gammel kjøkkenvekt.

Dempern er 20cm lang, men dekker jo over 1-1.5 cm med gjenger. Synes selv at rifla ser dritstilig ut med den, den er ikke så fislete liksom. hehe.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Bare et lite tips ifbm kapping av 22LR løp.

Slugg en kule gjennom løpet og kjenn etter om det har tight spots. Har den et tight spot på det området du vil kappe så kapper du der.

Har den derimot en "not so tight spot" der du vil kappe så la pipa være litt lenger...eller kortere - alt ettersom. Kapp på en tight spot for best presisjon.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
bare lurte på en liten ting,har søkt her på forumet først ja :D

og googlet og noodlet slike thing.

 

kommer noen versjon av cz 455 ferdig gjenget?

vet at minst 2 av 452 gjør det,er jo fryktelig greit.

 

Jeg har CZ 455 standard utgaven. Denne kjøpte jeg ferdig gjenget. Så kan skru demper rett på. Dog, har jeg litt lyst til å kappe løpet og da må jeg få det gjenget opp på nytt..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...