Jump to content

Kjøpe ladekomponenter?


Silentshot

Recommended Posts

Ser at denne tråden omhandler haglelading og komponenter.

Derfor blir dette litt OT.

 

Men fraktprisene til vapex står på nettsiden deres. Mener det var 350kr for inntill 10kg eller noe.

Tar 3-4 uker fra bestilling til varene kommer.

 

Husk at prosjektiler krever import tillatelse fra politiet.

Link to comment
Share on other sites

Hvor lang leveringstid er det hvis man bestiller fra vapex? Er frakta dyr hvis man bestiller f.eks 200 kuler?

 

Vell, nå har jeg bestilt produkter derfra 1 gang, så "juhuuu" for et grunnlag, MEN det tok 2 mnd (!!!) fra jeg bestilte til jeg fikk beskjed pr mail. Da var svaret: (oversatt): Ønsker De fremdeles varene de bestilte?

 

Så svaret var jo da logisk NEI. Jeg hadde da kjøpt produktene (for over 3000,-) via en norsk nettbutikk og fikk de 3 dager etterpå.....

Link to comment
Share on other sites

Ser at denne tråden omhandler haglelading og komponenter.

Derfor blir dette litt OT.

 

Men fraktprisene til vapex står på nettsiden deres. Mener det var 350kr for inntill 10kg eller noe.

Tar 3-4 uker fra bestilling til varene kommer.

 

Husk at prosjektiler krever import tillatelse fra politiet.

 

Men........, behandles haggel som projektiler? Hva hvis man vil kjøpe haggel i usa og få det til Norge da, trenger man tilatelse fra politiet?

Link to comment
Share on other sites

 

Men........, behandles haggel som projektiler? Hva hvis man vil kjøpe haggel i usa og få det til Norge da, trenger man tilatelse fra politiet?

 

Svaret er nei. Ifølge våpeforskriftens paragraf 61 (den som trådte i kraft 1 juli 09):

 

§61 Ervervsmessig innførsel av løse hagl.

Løse hagl kan innføres uten tillatelse.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 years later...
  • 3 months later...

Tomhylser finner du på skytebanen, staffansvapen.se, siarm.com, http://www.oncefiredhulls.com" target="_blank" target="_blank" target="_blank, ballisticproducts.com eller presicionreloading.com (dette ble vel ikke veldig mye skandinavisk men...).

 

Bly hadde midway inntil det ble ulovlig med salg av det - gjelder import også. Alternativet er kanskje itx fra ballisticproducts?

Evt så er tss en mulighet. Rimiligste jeg har funnet koster $49 pr Ibs. Bestiller du dette koster frakt fra USA $78 (max20Ibs), så det koster.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...