Jump to content

Remington Wingmaster HD på rev


Linduvarri

Recommended Posts

Hei,

 

etter å ha teke opp at interessa for revejakt (den "nye" metoden med lokking er definitivt heilt rå!) kom eg til å skjota eit par revar med hagl. Den første med stål, 25 meter, US nr 2, noko som resulterte i eit langt ettersøk og at ein kamerat jakta på den nesten heile dagen etter. Og fekk den til slutt. No var vinkelen dårleg, og eit døme er for lite til å setja fram bastante konklusjonar.

 

Same natt bytte eg til Remington Wingmaster HD og US BB hagl, ca 60 hagl i patrona. Fekk skot på ein rev på temmeleg langt hald, og såg det var "godt over grensa" i det same det small. Reven datt, stein daud, og makan til effekt på hagleskoten rev har eg aldri sett! (Reven skal stoppast ut, så eg får ikkje flådd den og analysert treff).

 

Denne ammoen kan tilrådast, kanskje med eit nr finare hagl for endå betre dekning, som US 2. Aldri meire stål på rev, eller bly for den saks skuld, om det vert lovleg att. Wingmaster HD er tingen!

 

God helg

 

Mvh Lindu

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Mange år siden jeg fant ut at Wingmaster HD er den råeste haglepatronen. Prøvde mye forskjellig når blyforbudet kom og ble nesten sjokkert når jeg testet HD. US4 HD hadde bedre inntrengning enn US2 bly og mye bedre dekning. Har bare jakta med HD etter det. I noen hagler setter den et trangt skuddbilde og kan være litt klumpete. Sjekk ut før du drar på jakt.

Link to comment
Share on other sites

Det ville forbause meg om du trengte grovere hagl enn US4, har sett norsk 4 bly stå i skinnet på motsatt side på rådyr. Dette var vel et ungt dyr tidlig i sesongen, men likevel vesentlig større enn en rev. Og hagl med dårligere dybdevirkning.

 

Søk litt etter poster fra HS Presicion, han har vel lang erfaring med dette materialet.

Link to comment
Share on other sites

Grovere er ikke automatisk bedre. Ja, de ha bedre dybdevirkning og rekkevidde, men på bekostning av antall hagl og dekning. Og uten nok hagl i viltet hjelper det lite om haglene går gjennom trestammen bak :wink:

 

Om jeg bare får fingeren ut og får brotsjet opp hagla litt så er dette garantert ammo som skal testes.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, sant det. Har hadde et ettersøk i høst jeg også da var den vel på rundt 25m plasserte en 2'er rett forfra den gjorde et skikkelig hopp men jeg så den hadde vondt for å løpe. Holdt vel på i èn time før jeg ga opp, fant den ikke igjen, pluss at det var barmark. Trenger en ny ammo jeg kan teste ut på reven med hagle ja, og denne mår vel testes om den ikke blir altfor vanskelig å få tak i.

 

Hva er prisen på 25 slike?

Link to comment
Share on other sites

Wingmastern er knallgod på hardskutt vilt, men har ikke prisn noe betydning så kan jeg

varmt anbefalle winchester xtended range som i min franchi fast white skyter haket trangere

en wingmastern, bruker shot 4 som vel er norsk nr 3 å det dugger som barre det. Winchester

patronen har lit mykere hagl en wingmasteren vis det er av betydning, men svært gode patroner

er de begge to. Winchesteren fås forøvrig i to versjoner, turkey load med egnvekt på 12,5 og waterfowl

med egenvekt oppgit til over 16.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...