Jump to content

Klasse D i pistolskyting, Rekrutteringsklasse eller??


boomcar

Recommended Posts

Sitter her med startkortene for i år og skal fylle ut for en del medlemmer i klubben.

Så kommer det ferm et spørsmål jeg gjerne ønsker svar/henvisning i statutter og reglementer.

 

Her er problemet:

 

Klasse D ble "laget" som en rekrutteringsklasse for å få flere skyttere til å stille på stevner uten å føle at de ikke hadde noe der å gjøre

(dette er meg fortalt - korriger meg gjerne)

 

Nå er det "store" spørsmålet: Kan man rykke ned til klasse D igjen pga dårlige resultat? Man er jo ikke i rekruttering lenger, med en skytter som har skutt min. 2 år.

 

Jeg vet at mange klubber "kjører" sine medlemmer ned igjen til D (og eller jukser med klasser, men det tar man ikke her)

 

Hva er rett??

Link to comment
Share on other sites

Sakset fra reglement:

 

Klasse D:

Begynnerklasse for kvinner og menn som ikke er kvalifisert for høyere

klasse og som ikke faller inn under noen av de ovennevnte klasser.

 

 

For å sette dette på spissen: Kan man "begynne" i en begynnerklasse 2 ganger??

Link to comment
Share on other sites

Det siste vil jeg faktisk si meg uenig i. HVis jeg ønsker å kontakte en representant for forbundet vil jeg kontakte Fagkomite Pistol i FORBUNDET (forutsatt at det er et pistolspørsmål), forbundskontoret eller forbundsstyret. Etter min mening er ikke en person med verv i en skytterkrets automatisk en representant for NSF når det gjelder å avgi uttalelser eller svar på spørsmål.

 

Og for ordens skyld: Jeg har sjøl styreverv i skytterkrets. Og anser meg ikke dermed for å kunne svare på NSF sine vegne, bare på kretsen sine.

Link to comment
Share on other sites

Ettersom jeg har forstått det så kan man ikke rykke ned i en klasse uten å ha "skyte seg ned".

Så hvis man var i kl A for 5år siden og ikke har skutt siden så skal man stille i klasse A

 

Da har du forstått d riktig.

Man skal klasseføres etter presterte resultater i siste år. Har du ikke deltatt i en øvelse skal du fortsette i den klassen du sist var klasseført i.

 

Klasseføring av nye skyteprogram som 7M og 7R skal etter det jeg har forstått klasseføres etter prestasjon i 7G. I 8 skal alle skyte klasse A.

Disse opplysningene fikk jeg fra vår kollega Viggo

 

Korriger meg hvis jeg tar feil.

Link to comment
Share on other sites

@Domino: På generelt grunnlag er jeg enig med deg. Jeg uttaler meg ikke på vegne av NSF i alle sammenhenger.

I dette konkrete tilfellet er imidlertid problemstillingen beskrevet i et reglement. Siden jeg er oppdatert på dette og jevnlig omgås de som NSF har satt til å tolke reglene, er jeg i dette tilfellet sikker i min sak.

Link to comment
Share on other sites

Klasseføring av nye skyteprogram som 7M og 7R skal etter det jeg har forstått klasseføres etter prestasjon i 7G. I 8 skal alle skyte klasse A.

Disse opplysningene fikk jeg fra vår kollega Viggo

 

Korriger meg hvis jeg tar feil.

Klassen man hadde i hurtig militær/revolver i 2010 skulle være den samme klassen man hadde i hurtig grov i 2010. I 2011 har man enten rykket opp eller ned, evt blitt i klassen eller begynt å skyte for første gang.

 

NAIS har bare en klasse, ja (A).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...