Jump to content

Butler creek på demper


Magma

Recommended Posts

Er klar over at det går an å bruke skivelapper, teip, kondomer osv, men er lei av å fikle med teiprullen etter hvert skudd, klistrelapper som ikke sitter i kulda og sinte blikk fra kjerringa hver gang jeg drar på jakt med kondomer i sekken (og enda sintere blikk når jeg kommer utslitt hjem med en halvtom kondompakke).

Mulig jeg formulerte meg litt uklart, men er det noen som faktisk har prøvd dette og vet om det fungerer eller ikke?

Link to comment
Share on other sites

Hva om denne Butler Creek klaffen spretter tilbake etter første skuddet?

 

Har ingen betenkeligheter med å avfyre skudd med lokket lukket, det eneste "faremomentet" vil jeg tro er endret treffpunkt. Mulig kula tumbler etter ett møte med en slik sak..

 

 

I skiskyting har man en gummiknott på klaffen som dekker munningen. Forundelig nok er det mange som klarer å skyte vekk gummiknotten, selv om klaffen også dekker siktet..

Uansett, ei lita rifle som het K-rifla (sponset av Kredittkassen om jeg ikke er helt på villspor) hadde ikke gummiknott. På den ble det bulk i klaffen av metall, ett vitnesbyrd om eiers knot. Ville ikke følt meg helt trygg hverken som skytter eller sidemann i akkurat det tilfellet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...