Jump to content

Fadderordning - Lokal hjelp til nye hjemmeladere.


nordlandsdrevern

Recommended Posts

Projectjeger skrev (7 timer siden):

Jeg bruker Gordon Reloading Tool (GRT) programmet til beregning av trykk osv. Det kan brukes så avansert du ønsker.

Nja. Jeg ser slike simulatorer som evt. tilleggsverktøy for hjemmeladere med erfaring. De skal iaf ikke brukes som ladetabell. Er man uten erfaring så bruk empiriske data. Når man har kommet seg et stykke avgårde kan man begynne å utforske ladninger med ikkespesifikke data. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
vavlo skrev (På 18.3.2022 den 14.47):

Nja. Jeg ser slike simulatorer som evt. tilleggsverktøy for hjemmeladere med erfaring. De skal iaf ikke brukes som ladetabell. Er man uten erfaring så bruk empiriske data. Når man har kommet seg et stykke avgårde kan man begynne å utforske ladninger med ikkespesifikke data. 

det kan nok hende du har rett i.. men liker GRT det meste jeg har testet har vert et litt lavere resulatat i fart en oppgitt. jeg liker at man bir oppmerksom paa høyt trykk, brenning av krutt og rett fart i oppgitt løpslengde. kalkulatoren er ikke vanskelig i compact mode. har du testet den vavlo?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 1 month later...
  • 1 year later...
silent hunter skrev (På 1.2.2011 den 10.57):

Eg kan også.

 

Hordaland, Indre Hardanger og Austevoll

Fadder silent hunter

Kontakt på PM

Lading til rifle, hagle og pistol, enstasjon / håndpresser (Lee Bankesett)

8 års erfaring

 

*La til Haglelading*

Virker denne fadderordningen enda.

MVH jan

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

- FYLKE: Troms

- KOMMUNE: Bardu

- FADDER: Leto

- KONTAKTFORM: PM, telefon

- HVA DU KAN HJELPE MED: Riflelading, enstasjonspresse.

- KUNNSKAPSNIVÅ / ANNET: Ladet siden ca. 2016. Har dier i 223 rem, 6,5x55, 308 W, .30-06 spr, 45-70 gov. Lader konkuranse og jakt. Kan også hjelpe med ladestiger og kronografering tilpasset din rifle.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

FYLKE: Trøndelag

KOMMUNE: Malvik

FADDER: Helgeland

KONTAKTFORM: PM

HVA DU KAN HJELPE MED: Riflelading, enstasjonspresse, kronograf/Magnetospeed, QuickLoad, Boresight/grovinnstilling av kikkert +++

KUNNSKAPSNIVÅ / ANNET: Ladet i 14-15 år. Har dier i 223 rem, 6 mm BR, 6XC, 6.5x55 og 308.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...